محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش ایسنا، شرکتهای تراشه سازی آسیایی به توسعه ظرفیت تولیدشان شتافتند تا کمبود جهانی که تولید بسیاری از صنایع به خصوص خودروسازان را مختل کرده است را برطرف کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ بهمن

به گزارش زومیت، طبق فهرست پروژه‌های ساخت‌و‌ساز شانگهای، SMIC در پی احداث کارخانه‌ای ۱۲ میلیارد دلاری در این شهر برای تراشه‌های متکی ‌بر لیتوگرافی پیشرفته‌تر از ۱۴ نانومتری است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ بهمن

به گزارش زومیت، کمبود تراشه باعث شده است شرکت‌های بزرگ نظیر فورد تولید خودرو را کاهش بدهند. به ‌نظر می‌رسد این وضعیت بسیاری از خودروسازان را متأثر کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ بهمن

به گزارش دیجیاتو، گفته می‌شود کوالکام قصد دارد هسته‌ی پردازشی مبتنی بر معماری ARM تولید کند و دیگر نمی‌خواهد لایسنس طراحی این نوع هسته‌‌ها را بخرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ بهمن

به گزارش زومیت، افشاگری در توییتر نام چهار تراشه‌ی جدیدی را فاش کرده است که اپل روی آن‌ها کار می‌کند. این چهار تراشه در دو خانواده‌ی متفاوت جای می‌گیرند که احتمالا یکی از آن‌ها مخصوص آیفون و آیپد و دیگری مخصوص مک است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن

چین با واردات بیشتر تراشه و دستگاههای تولید تراشه، اقدامات قاطعانه ای را برای حفاظت از خود در برابر ممنوعیت رو به گسترش دسترسی به فناوری آمریکایی اتخاذ کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، شرکت سامسونگ پردازنده اگزینوس 2100 خود را معرفی کرد. این پردازنده جدید اولین پردازنده موبایلی با قابلیت‌های داخلی 5G است که با استفاده از فناوری فوق پیشرفته 5 نانومتری و نودهای پردازشی فوق فرابنفش (EUV) ساخته شده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

پژوهشگران "دانشگاه ام‌آی‌تی" در بررسی جدید خود، ارتباط میان مغز و روده را روی یک تراشه مدل‌سازی کرده‌اند.
به نقل از ام‌آی‌تی نیوز، سیستم "اندام روی تراشه" می‌تواند نحوه تاثیرگذاری باکتری‌های دستگاه گوارش را بر بیماری‌های عصبی نشان دهد.

ادامه مطلب