محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۲ دي

به گزارش دیجیاتو، در حالیکه انویدیا در تدارک معرفی کارت‌های گرافیک جدید RTX 30 در نمایشگاه CES 2021 بود، لنوو مشخصات این کارت‌‌ها را در سایت خود افشا کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۱ دي

به گزارش آی‌تی‌ایران، بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint)، شرکت مدیاتک توانسته با پیشی گرفتن از شرکت کوالکام، به بزرگترین فروشنده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود. این در حالی است که کوالکام همچنان خود را بزرگترین تامین کننده نسل پنجم تراشه‌های بدون خطر می‌شناسد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ دي

به گزارش زومیت، دو کارت گرافیک معرفی‌نشده‌ی RTX 3080 Ti و RTX 3060 در سایت ایسوس رؤیت شده‌اند تا از تولید آن‌ها مطمئن شویم. RTX 3080 Ti احتمالا ۲۰ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی دارد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

شرکت مایکروسافت سرگرم طراحی پردازنده برای استفاده در رایانه های سروری است که این خدمات ابری این شرکت را می گردانند.
منابع آگاه اظهار کردند بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان از طراحیهای شرکت Arm Ltd برای تولید پردازنده ای استفاده می کند که در دیتاسنترهای این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این شرکت همچنین در حال بررسی استفاده از پردازنده طراحی خود برای رایانه های شخصی Surface است. ارزش سهام شرکت تراشه سازی اینتل بدنبال انتشار این خبر در بازار نیویورک ۶.۳ درصد سقوط کرد و افت ارزش سهام این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون را به ۲۱ درصد رساند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

به گزارش زومیت، بر اساس بنچمارک‌های رسمی، پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 با وجود پیشرفت چشمگیر در مقایسه با نسل گذشته، قادر به شکست پردازنده‌ی A14 نخواهد بود.
چندی پیش کوالکام از پردازنده‌ای با موتور پردازش تصویر پیشرفته، مودم X60، هوش مصنوعی سریع‌تر و انبوهی از قابلیت‌های دیگر رونمایی کرد. اسنپدراگون 888 در مقایسه با نسل گذشته،‌ تقریبا در هر زمینه‌ای پیشرفت داشته؛ اما سؤال اصلی این است که اژدهای جدید کوالکام در مقایسه با رقیب دیرینه‌اش یعنی پردازنده‌های سری A اپل چه عملکردی از خود نشان می‌دهد؟

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۸ آذر

ایسوس به تازگی سری جدید کامپیوترهای تک برد Tinker Board 2 مبتنی بر پردازنده‌های ARM را معرفی کرده که با ابعادی نزدیک به یک کارت بانکی، عملکرد بسیار خوبی را می توانند ارائه دهند. کامپیوترهای تک برد جدید ایسوس مناسب برای علاقه مندان به حوزه اینترنت اشیا (IoT) و افرادی است که تصمیم دارند ایده های کوچک و هوشمندانه خود را عملی کنند.

ادامه مطلب