محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، نمایشگاه سالانه CES که بزرگ‌ترین رویداد صنعت تکنولوژی به حساب می‌آید، فرصتی است که شرکت‌های بزرگ و فعالان این حوزه از محصولات، خدمات و اقدامات جدیدشان رونمایی کرده و نقشه راه خود در سال جدید و روزهای پیش‌رو را ترسیم می‌کنند. «لیزا سو» مدیرعامل شرکت بزرگ AMD هم در حاشیه این رویداد با وب‌سایت VentureBeat مصاحبه کرده و درباره محصولات جدید، پردازنده‌ها، معرفی کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X/ S و همچنین رابطه این شرکت با شرکت اپل صحبت کرده است. AMD در رویداد امسال از پردازنده‌های موبایلی Ryzen ۵۰۰۰ رونمایی و عملکرد نسل سوم چیپ‌های ویژه سرور Epyc را هم بررسی کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن

شیائومی که اواسط سال ۲۰۲۰ از می‌ نوت بوک ۱۴ رونمایی کرده بود، حالا نسخه جدید این لپ تاپ را با پسوند IC معرفی کرده است. یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های این مدل نسبت به مدل استاندارد اضافه شدن وب‌کم 720p است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۶ دي

به گزارش دیجیاتو، اینتل از مینی کامپیوترهای جدید سری «NUC 11»‌ با بهره‌مندی از پردازنده نسل یازدهم این شرکت رونمایی کرد. در بین مدل‌های معرفی شده یک دستگاه گیمینگ با نام «NUC 11 Enthusiast» دیده می‌شود که جانشین «NUC 8 Hades Canyon» عرضه شده در سال 2018 خواهد شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي

شرکت سامسونگ الکترونیکس در مقام پیشتاز فناوری‌های پیشرفته صنعت نیمه‌هادی‌، امروز و در جریان یک مراسم مجازی، پردازنده اگزینوس 2100 خود را معرفی کرد. این پردازنده جدید اولین پردازنده موبایلی با قابلیت‌های داخلی 5G است که با استفاده از فناوری فوق پیشرفته 5 نانومتری و نودهای پردازشی فوق فرابنفش (EUV) ساخته شده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ دي

شرکت ان ویدیا پردازنده گرافیکی جدیدی از سری جی فورس آر تی ایکس ۳۰ عرضه کرده که برای استفاده در لپ تاپ ها تولید شده است.
به نقل از انگجت، این پردازنده اولین بار در جریان برگزاری نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۱ در تاریخ ۱۲ ژانویه در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي

دل در آستانه‌ی برگزاری CES ۲۰۲۱، از مدل جدید لپ‌‌تاپ‌های سری Latitude 9000 و Latitude 5000 رونمایی کرد.
به گزارش Engadget، دل پیش از شروع CES ۲۰۲۱ لپ‌تاپ‌های Latitude 9420 و Latitude 9520 را معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها با ویژگی جدیدی به نام SafeShutter همراه هستند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۹ دي

شرکت ایسوس به تازگی کامپیوترهای کوچک سری PB61V را معرفی کرده است که از سخت افزاری قدرتمند با طراحی جمع و جور برخوردار هستند. این سری از مینی پی‌سی جدید ایسوس می تواند برای مصارف رده تجاری و سازمانی، اتاق‌های کنفرانس و کیوسک فروشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین سری PB61V ایسوس از نسل دهم پردازنده‌های اینتل و حافظه‌های پرسرعت DDR4 با فرکانس 2933 مگاهرتز برخوردار است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي

به گزارش دیجیاتو، کوالکام و سامسونگ قصد دارند با چیپ‌های 5 نانومتری خود، بازار پردازنده‌ گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرده و سهم بازار بیشتری را نسبت به گذشته به نام خود بزنند.

ادامه مطلب