محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۳۰ آبان

به گزارش دیجیاتو، NUC M15 لپ‌تاپی پریمیوم با سخت افزار قدرتمند است که امکان رقابت با محصولاتی نظیر اسپکتر و XPS را به آن می‌دهد.
اینتل NUC M15 جدیدترین عضو سری NUC یا «واحدهای پردازش آینده» است و نقش طراحی مرجع را برای شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ‌ بازی ‌می‌کند. هدف اینتل از معرفی این محصول عرضه مستقیم آن به بازار نیست بلکه شرکای این شرکت می‌توانند آنرا با پیکربندی و برند خود عرضه کنند. به عبارت دیگر NUC M15 فرصت رقابت با بزرگانی نظیر HP و DELL را به برندهای کوچک می‌دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ آبان

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، سامسونگ تصمیم دارد تا دو سال آینده تراشه‌های ۳ نانومتری خودش را به تولید انبوه برساند.
با رونمایی اپل از تراشه‌های پنج نانومتری M۱ گویا طبل جنگ رقابتی در این صنعت کوبیده شد. درحالی‌که شرکت تایوانی TSMC به‌واسطه شراکت با اپل برای تامین تراشه‌های جدید مورد‌نیازش حالا حاکمیت این بازار را در اختیار دارد، اما بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند که این شرکت توان پاسخگویی به نیازهای روزافزون اپل را نخواهد داشت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

به گزارش زومیت، پردازنده‌ی اختصاصی M1 اپل که برای استفاده در رایانه‌های مک تولید شده است، توانسته در معیارهای شبیه‌سازی‌شده x86 از رقبای اینتلی خود قوی‌تر ظاهر شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

به گزارش دیجیاتو، کارت گرافیک جدید اینتل که «Intel Server GPU» نام دارد، بر پایه همان معماری Xe-LP طراحی شده که قبلا در کارت گرافیک DG1 به کار رفته بود. یکی از اصلی ترین بازارهای مد نظر اینتل برای این کارت سرورهایی است که برای استریم بازی‌های اندرویدی به کار می‌روند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

به گزارش آی‌تی‌ایران، طی فرآیندی دو ساله تمام محصولات اپل به این پردازنده مجهز خواهند شد. اپل سرانجام از نخستین پردازنده اختصاصی خود با عنوان ام وان - Apple M1 را همزمان با رونمایی از چند کامپیوتر مک مجهز به این تراشه رونمایی کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

به گزارش دیجیاتو، مدیاتک به رونمایی از چیپ‌های جدید برای گوشی‌های 5G مقرون به صرفه ادامه می‌دهد و اخیرا چیپست دیمنسیتی ۷۰۰ را معرفی کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان

مهندسان سوئیسی برای نخستین بار تراشه های رایانه ای دو بعدی تولید کرده اند که ذخیره سازی داده ها را بر روی خود مدار الکتریکی ممکن می کند.
به نقل از نیواطلس، تولید تراشه های رایانه ای دو بعدی قابل چاپ بر روی مدارهای الکتریکی با استفاده از یک ماده دو بعدی به نام دی سولفید مولیبدن یا MoS2 صورت می گیرد. این دستاورد مهم علمی زمینه را برای تولید محصولات برقی کوچک تر و بسیار کم مصرف‌تر فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ آبان

به گزارش دیجی‌کالا، به‌تازگی شایعه‌های جدیدی در رابطه با زمان عرضه‌ی کارت گرافیک RTX 3060 Ti منتشر شده‌اند. براساس این شایعه‌های منتشر شده، به احتمال زیاد این کارت گرافیک تا دو هفته‌ی آینده و در ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) عرضه خواهد شد. البته این اولین‌ باری نیست که شایعه‌هایی در رابطه با زمان عرضه‌ی این کارت گرافیک منتشر می‌شوند.

ادامه مطلب