محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۸ آذر

ایسوس به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده کارت گرافیک در دنیا، مفتخر است تا عضو جدیدی از سری RTX 30 خود را تحت مدل ROG STRIX RTX 3060TI را معرفی کند. این کارت گرافیک با ظاهری لوکس، دوام و کیفیتی بالا و قدرتی بی‌نظیر می‌تواند به عنوان یک محصول مقرون بصرفه اما با کاریی بالا برای همه گیمرها مناسب باشد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

شرکت کوالکوم با به روزرسانی یک تراشه قدیمی سری ۶۰۰ خود بعد از دو سال، تراشه جدیدی به نام اسنپ دراگون ۶۷۸ را به جای آن عرضه کرده است.
به نقل از انگجت، تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپ دراگون شرکت کوالکوم از دو سال قبل بر روی گوشی‌های میان رده تولیدی شرکت‌های مختلف نصب شده اند. اما کوالکوم از دو سال قبل تا به امروز برای به روز کردن تراشه‌های سری ۶۰۰ خود اقدام نکرده بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۱ آذر

ابرکامپیوتر جدید هند، رتبه شصت‌ و سومین ابرکامپیوتر قدرتمند جهان را به خودش اختصاص می‌دهد.
به نقل از گروه علوم و فناوری‌های نوین پژوهشگاه فضای مجازی، به گفته سازمان علوم و فناوری دولت هند (DST)، ابرکامپیوتر جدید هند می‌تواند باعث افزایش سرعت شبیه‌سازی، تصویربرداری پزشکی و توالی‌یابی ژنوم شود و توسعه و تحقیقات مبارزه با ویروس کووید ۱۹ را سریع‌تر کند. همچنین، این برگ برنده برای جمعیت هند و به ویژه استارت‌آپها و شرکت‌های کوچک و متوسط نوعی موهبت به حساب می‌آید.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۱ آذر

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از بومی سازی فناوری تقویت­ کننده‌­های نیمه هادی (SSPA ) با راندمان بالا برای استفاده در ایستگاه­های زمینی و حوزه های مختلف سیستم­های مخابراتی خبر داد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ آذر

هواوی به خودکفایی در تراشه‌سازی می‌رسدفرایند احداث کارخانه تولید تراشه هواوی در چین تکمیل شده است تا به خودکفایی این کشور در حوزه نیمه رسانا کمک کند.
به نقل از گیزموچاینا، چین تصمیم دارد در حوزه تولید تراشه به خودکفایی برسد و از اتکا به کشورهای دیگر بکاهد. در همین راستا هواوی به دستاوردهای مهمی رسیده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ آذر

به گزارش دیجی‌کالا، انویدیا روز گذشته بالاخره از کارت گرافیک اقتصادی و البته قدرتمند سری RTX 3000 خود با نام RTX 3060 Ti رونمایی کرد. محصولی که جانشین RTX 2060 Super به حساب می‌آید و ۳۹۹ دلار قیمت دارد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ آذر

به گزارش دیجیاتو، اینتل از نسل دوم پردازنده Horse Ridge برای کامپیوترهای کوانتومی رونمایی کرد و گامی مهم در مسیر فراگیر کردن این سیستم‌های پیشرفته برداشت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

به گزارش دیجیاتو، کوالکام در تاریخ ۱۱ آذر از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی رونمایی می‌کند. طبق جدیدترین اطلاعات، در سه ماهه اول سال آینده میلادی با ۵ پرچمدار مجهز به آن روبه‌رو خواهیم شد.

ادامه مطلب