کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

برند Apple برای هشتمین سال متوانی عنوان گران‌ترین برند جهان را در نشریه آمریکایی فوربز از آن خود کرد. این مجله ارزش این برند را در حدود ۱۸۲.۸ میلیارد دلار تخمین زد، این میزان نسبت به ارزش برند در سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته است. در رتبه‌ی دوم، نام تجاری Google به چشم می‌خورد که در طول سال جاری به میزان ۱۳۲.۱ میلیارد دلار افزایش‌ یافته است. جایگاه سوم متعلق به برند Microsoft است و ارزش آن در سال جاری با افزایش ۲۱ درصدی به ۱۰۴.۹ میلیارد دلار رسید.
در ده برند اول در لیست، نام‌هایی همچون، Facebook (۹۴.۸ میلیارد دلار)، Amazon (۷۰.۹ میلیارد دلار)، Coca-Cola (۵۷.۳ میلیارد دلار)، Samsung (۴۷.۶ میلیارد دلار)، Disney (۴۷.۵ میلیارد دلار)، Toyota (۴۴.۷ میلیارد دلار) و AT&T (۴۱.۹ میلیارد دلار)، به چشم می‌خورد.
علاوه بر این در ماه فوریه، کمپانی Brand Finance، فهرستی از گران‌ترین برندهای جهان منتشر کرد که با توجه به محاسبات آن‌ها، برند Apple در جایگاه دوم رتبه‌بندی با ارزش ۱۴۶.۳ میلیارد دلار، قرارگرفته بود. رتبه‌ی اول در لیست این کمپانی متعلق به Amazon با ارزش ۱۵۰.۸ میلیارد دلار و رتبه‌ی سوم Google به ارزش ۱۲۰.۹ میلیارد دلار بود.
همچنین Interbrand Corp در ماه سپتامبر سال گذشته، ارزش نام تجاری Apple را باقیمت ۱۸۴.۱۵ میلیارد دلار تخمین زد و آن را گران‌ترین برند در رتبه‌بندی مارک‌های معروف جهان نامید. در رتبه‌ی برندی این کمپانی رتبه‌ی دوم و سوم به برندهای Google (۱۴۱.۷۰ میلیارد دلار) و Microsoft (۸۰ میلیارد دلار) اختصاص‌ یافته بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه