محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

به گزارش دیجیاتو، مدیاتک در سال جاری میلادی از چندین پردازنده رونمایی کرده و حالا به نظر می‌رسد مشغول توسعه دو چیپست دیگر با هسته‌ Cortex-A78 است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

به گزارش دیجیاتو، سامسونگ به زودی از چیپست موبایل جدید خود به نام اگزینوس ۱۰۸۰ با مودم 5G داخلی رونمایی می‌کند. این چیپست احتمالاً برای اولین بار در سری ویوو X60 به کار خواهد رفت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان

به گزارش دیجی‌کالا، بررسی‌های اولیه منتشر شده از دو پردازنده‌ی جدید AMD Ryzen 7 5800X و AMD Ryzen 5 5600X نشان می‌دهند که به‌دلیل استفاده از معماری Zen 3 در این پردازنده‌های جدید، آن‌ها نسبت به نسل قبلی خود که دارای معماری Zen 2 بودند قدرت چشمگیری را دارند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان

به گزارش ایسنا، شرکت هواوی تکنولوژیز قصد دارد یک کارخانه تراشه بدون استفاده از فناوری آمریکایی در شانگهای احداث کند.
هواوی که بزرگترین شرکت فناوری چین از نظر میزان فروش است، به دنبال استراتژی جدید برای دور زدن تحریمهای آمریکا است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان

ایسوس، بزرگ‌ترین تولید کننده مادربرد در دنیا، سه مادربرد جدید از سری 500 در مدل‌های ROG Crosshair VIII Dark Hero ،TUF Gaming X570 Pro (WiFi) و ROG STRIX B550-XE Gaming WiFi را معرفی کرد. هر سه مادربرد جدید ایسوس طراحی شده برای گیمینگ بوده و با نسل جدید پردازنده‌های سری AMD Ryzen Zen 3 سازگاری کامل دارند. همچنین، تمامی مادربردهای سری 500 ایسوس شامل سری X570 ،B550 و A520 از پردازنده‌هایی با معماری AMD Ryzen Zen 3 که شامل پردازنده های سری Ryzen ™ 5000 است را پشتیبانی می‌کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۵ آبان

به گزارش دیجی‌کالا، انویدیا امسال از گرافیک‌های قدرتمند سری RTX 3000 رونمایی کرد. محصولاتی مبتنی بر معماری امپر که به نسبت معماری تورینگ سری RTX 2000، یک انقلاب در قدرت پردازشی محسوب می‌شوند. اما مثل همیشه، انویدیا قصد ساخت گرافیک‌های مخصوص لپ تاپ سری RTX 3000 (نسخه‌ی موبایل) را نیز دارد و گفته می‌شود ۴ مدل از آن‌ها اکنون در دست ساخت قرار دارند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ آبان

به گزارش زومیت، Dev Board Mini کامپیوتر تک‌بردی مشابه رزربری پای است که گوگل آن‌را مخصوص توسعه‌دهنده‌ها ساخته‌ است.
گوگل پس از مدت‌ها بالاخره کامپیوتر تک برد خود با نام Coral Dev Board Mini را برای توسعه‌دهنده‌ها دردسترس قرار داد. این برد کوچک با ابعاد ۴۸ در ۶۴ میلی‌متر دارای یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مدیاتک 8167s با معماری آرم، ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع EMMC و ۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR3 است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر

به گزارش دیجیاتو، شنیده‌ها از معرفی چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ در آینده نزدیک حکایت دارند، با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ دو پردازنده پرچمدار دیگر نیز توسعه می‌دهد.

ادامه مطلب