موبایل و تبلت
مریم طاهری۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ اسفند

اپلیکیشن Google Photos ، یک برنامه ذخیره سازی تصاویر محبوب  شرکت گوگل است که هرازگاهی شاهد ارائه به ‌روزرسانی ‌های جالبی از  آن هستیم. در یک به ‌روزرسانی مهم برای اپلیکیشن Gmail، این کمپانی قصد داشت قابلیت جدیدی را به برنامه Google Photos  بیاورد. هفته گذشته بود که خبر از اضافه شدن قابلیت «وایت بالانس خودکار» به این برنامه دادند. حالا کاربران می‌توانند با فعال سازی آن، علاوه بر تنظیم نورگیری و رنگ، وایت بالانس عکس های خود را نیز به بهترین شکل ممکن دربیاورند. کاربران همچنین می‌توانند با بخش “Color” یا رنگ گرمی و سردی عکسشان را نیز تنظیم کنند.
وایت بالانس ابزاری است که برای رندر صحیح رنگ‌ ها به کار می‌رود. گاهی اوقات تصاویر گرفته شده به رنگ زرد درمی‌آیند و یا کمی آبی می‌شوند. اینجاست که وایت بالانس به عنوان یکی از حیاتی ‌ترین ابزارها در عکاسی وارد عمل شده و رنگ ‌ها را به شکل درستی تصحیح می‌ کند و عکس ‌ها زنده ‌تر و طبیعی ‌تر به نظر می رسند.
گوگل از چند سال پیش که اپلیکیشن Google Photos را منتشر کرد، قابلیت‌ های جالب و کاربردی ای  را به این برنامه اضافه کرده است که از تازه ‌ترین آن‌ها می ‌توان به یکپارچه سازی هوشمند آلبوم‌ ها و یک ابزار به نام “Photo Scan” برای ترمیمی تصاویر قدیمی اشاره کرد. اما مهم ‌ترین قابلیتی که این برنامه موبایلی بر روی آن استوار است، ویژگی جستجوی آن است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اطلاعاتی همچون زمان، مکان، تاریخ، افراد درون عکس و یا حتی اشیا درون عکس به جستجو در بین گالری تصاویر خود بپردازند.
این برنامه یکی از بهترین دستاوردهای نرم افزاری شرکت گوگل در سال‌های اخیر بوده است. آن‌ها سال‌ها در  زمینه جستجو، تشخیص عکس و ماشین یادگیری به مطالعه پرداخته‌اند که نتیجه آن یک اپلیکیشن ساده و قابل اعتماد به نام Google Photos بوده است. لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر مختص کاربران پلتفرم اندرویدی این برنامه بوده و اپلیکیشن تحت وب همراه با نسخه آی او اسی آن نیز در آینده‌ای نزدیک وایت بالانس خودکار را دریافت خواهند کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه