کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

روز دوشنبه فردی مطلع با موضوع گفت: SoftBank Group Crop قصد ارائه‌ی پیشنهاد خرید سهام Uber به ارزش 48 میلیارد دلار را دارد که این 30 درصد پایین‌تر از آخرین ارزش‌گذاری شرکت به مبلغ ۶۸/۵ میلیارد دلار است.
این سرمایه‌گذاری که در اکتبر توسط هیئت‌مدیره‌ی Uber به تصویب رسیده بود، همینطور موجب یک سری تغییرات مدیریتی در این شرکت می‌شود، از جمله برخی قدرت‌های رای‌دهی سهام داران را محدودتر می‌کند، تعداد اعضای هیئت مدیره از 11 نفر به 17 نفر افزایش می‌یابند و نفوذ مدیر اجرایی سابق شرکت، Travis Kalanick را کاهش می‌دهد. این سرمایه‌گذاری و جابجایی‌های هیئت‌مدیره توسط مدیر اجرایی جدید شرکت، دارا خسروشاهی حمایت می‌شود. وی همین هفته‌ی گذشته از هک بزرگی که مدیران بر آن سرپوش گذاشته بودند، خبر داد.
کنسرسیوم سرمایه‌گذاران که توسط SoftBank و Dragoneer Investment Group هدایت می‌شود، حداقل 14 درصد از سهام این شرکت خدمات رانندگی را شامل می‌شود. پیشنهاد مناقصه از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاران یک ماه زمان دارند تا به آن پاسخ دهند. SoftBank دو صندلی هیئت‌مدیره را اشغال خواهد کرد و چهار موقعیت باقی مانده به مدیران مستقل می‌رسد.
شخصی دیگر آشنا با معامله می‌گوید که قیمت پیشنهادی با آنچه سرمایه‌گذاران انتظار داشتند مطابقت داشت. بر طبق اطلاعات به دست آمده از PitchBook Inc، پیشنهاد SoftBank نزدیک به ارزش Uber در سال 2015 است، زمانی که سهام آن کمی کمتر از 40 دلار به ارزش 50 میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه