اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير

بر اساس گزارشی از TechCrunch، اینستاگرم در حال کار بر روی راه حل احراز هویت دو فاکتوری است که نیاز به شماره تلفن کاربر ندارد. اینستاگرم چند ساعت پس از اینکه تحقیقات در زمینه‌ی Motherboard بر روی هک SIM را منتشر کرد، تائید کرد که بر روی روش امنیتی بیشتری هم در حال کار است. مانند دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، گزینه‌ی پیش رو به فرد اجازه‌ی تائید هویت با اپلیکیشن‌های ایجاد کد مانند Authy و Google Authenticator را می‌دهد.
اگرچه تائید اینستاگرم در این تحقیقات مطرح شده، به نظر می‌رسد این شرکت مدت‌ها است در حال جابه‌جایی از شماره‌های تلفن برای احراز هویت بوده. نمونه‌ی اولیه‌ای از این ویژگی دو مرحله‌ای در نسخه‌ی اندرویدی کد Instagram APK توسط مهندسین پیدا شد که در توئیتی دیروز به آن اشاره شده بود.
در حال حاضر تا زمانیکه کاربر بتواند هویت خود را از طریق شماره‌ی تلفن به حسابش تائید کند، اینستاگرم به افراد اجازه‌ی بازیابی حساب کاربری‌شان و وارد شدن به دیوایس‌های جدید را می‌دهد. اما همانطور که در مقاله‌ی مرتبط با Motherboard روشن شد، شکل جدید در حال رشدی از دزدی آنلاین باعث شده هکرها به طور غیر قانونی دسترسی به شماره تلفن کاربر را به دست آورند و آن را به سیم کارت جدیدی متصل کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه