گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

مادربورد گزارش کرد دادگاه ایالتی واشنگتن در آمریکا به سرعت در حال حرکت به سمت تصویب قانونی است تا فروش دستگاه‌هایی که باتری‌های آن ها به سختی تعویض می‌شوند یا قابلیت تعویض ندارند ممنوع کند. این قانون که احتمالا از اول ژانویه‌ی ۲۰۱۹ شروع می‌شود،‌ در حقیقت با هدف کمک به مصرف‌کننده است و در صورت اجرایی شدن این لایحه موجب می‌شود دستگاه‌هایی قابل حمل به راحتی قابل تعمیر باشند و نه فقط ابزارهایی یک‌بار مصرف.
بر خلاف قانون حق تعمیر پیشین، قانون پیشنهادی جدید این موضوع خاص را با تاکید بر مشکل خاموش شدن ناگهانی اخیر آیفون مورد خطاب قرار داد و آن را بدین شکل بیان می‌کند: این به دلیل نقشی است که  باتری‌ها در جایگزینی زود هنگام دستگاه‌ها بازی می‌کنند. در این متن آمده است اهالی واشنگتن به مشکل باتری آیفون به عنوان تسریع‌کننده‌ی انقضای گوشی‌شان می‌نگرند، بدین گونه که  مصرف‌کننده مجبور است مدل بعدی را خریداری کند.
این قانون، فروش "تولیدات الکترونیکی دیجیتال" را که به شکلی طراحی شده‌اند که نمی‌توان اجزا آن‌ها را مستقلا تعمیر کرد ممنوع می‌کند، از جمله در دستگاه‌هایی که باتری‌ها به طور دائمی به آن‌ها افزوده شده که این کار تعمیر آن‌ها را سخت و یا غیر ممکن می‌سازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه