موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

دو چیز در آیفون شما وجود دارند که به زودی تمام می شوند: عمر باتری و حافظه ی داخلی
دریافت قدرت بیشتر آسان است، تنها لازم است یک قاب باتری یا یک بسته ی باتری قابل حمل تهیه کنید و یا حالت Low Power mode را روشن کنید. اما برای دریافت حافظه ی بیشتر، اول از همه چه چیزی را پاک می کنید؟
با وجود اینکه اپل هنوز در حال فروش آیفون های 16GB است، حافظه ی داخلی برای بسیاری از افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است مگر اینکه آن ها به تهیه ی مدل گران قیمت تر و با ظرفیت بالاتر بپردازند.
ذخیره کردن فایل های شما در Cloud یکی از روش هایی است که می توانید به وسیله ی آن به خالی کردن حافظه ی آیفون خود بپردازید، اما این مسئله بدین معناست که شما تنها زمانی به فایل های خود دسترسی دارید که به اینترنت متصل باشید. همچنین این مسئله بدین معناست که باید برای این حافظه هزینه کنید.
برای بازگرداندن فضای آیفون خود، شما نیاز دارید تا از شر برخی از موارد در گوشی خود خلاص شوید. اما نگران نباشید، اگر هوشمندانه عمل کنید، به سختی متوجه خواهید شد که چه چیزی را پاک کرده اید. در اینجا 7 مورد وجود دارند که باید در صورتی که نیاز دارید به خالی کردن فضای بیشتری بپردازید، آن ها را حذف کنید.

1- عکس های به درد نخور را کنار بگذارید

حذف تصاویر از آیفون یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای خالی کردن حافظه ی خود انجام دهید. و می توانید اطمینان حاصل کنید که عکس های خود را به صورت دائمی و از طریق دانلود کردن عکس ها به صورت دستی در کامپیوتر خود و بک آپ گرفتن از آن ها در Cloud ، از دست نخواهید داد.
Google Photos یکی از خدمات رایگان عالی است که به شما اجازه می دهد از تمام عکس های آیفون خود با وضوح تصویر بسیار بالا و ویدیوهایی با کیفیت تصویر 1080p  بک آپ بگیرید.
اما اگر نمی خواهید تعداد زیادی از عکس های خود را در تلفن نگه دارید، همچنان می توانید به تمیز کردن آیفون خود بپردازید. با عکس هایی شروع کنید که نیازی به آن ها ندارید، مانند screenshots ، سلفی ها، و عکس های تار. در iOS 9 ، screenshot ها و سلفی ها و همچنین عکس های ناواضح به صورت اتوماتیک در فولدرهایی با همین اسامی ذخیره می شوند. (Photos> Albums > Selfies > Scrennshots > Bursts). به این بخش بروید و آن ها را پاک کنید.


اگر جزو استفاده کنندگان ساعت اپل هستید، ممکن است متوجه تعداد زیادی از Screenshot های تصادفی شوید که در آیفون شما ذخیره شده اند. تمام آن ها را نیز پاک کنید.
و در زمانی که در حال پاک کردن عکس های چندتایی که شبیه هم هستند می باشید، می توانید به پاک کردن عکس هایی که از اینستاگرام کپی شده اند نیز بپردازید. اینستاگرام، به صورت خودکار به ذخیره کردن تمام عکس ها و ویدیوهای نهایی پس از پست شدن آن ها می پردازد (photos > Albums > Instagram). اگر می خواهید ذخیره شدن کپی های اصلی این عکس ها در آیفون خود را متوقف کنید به قسمت Option در اپلیکیشن اینستاگرام بروید، سپس به پایین بیایید و قسمت ”Save Original Photos” را از کار بیاندازید.

2- به پاک کردن بخش Recently Deleted بپردازید


از زمان iOS 8، با پاک شدن عکس ها و ویدیو ها، آن ها تا مدت 30 روز از گوشی شما پاک نخواهد شد. عکس ها و ویدیوهای پاک شده به فولدر Recently Deleted منتقل خواهند شد. اپل این کار را انجام داده است تا به شما اجازه دهد که دوباره بتوانید عکس ها یا ویدیوهایی که به صورت تصادفی پاک کرده اید را دوباره بازگردانید.
این یک ایده ی بسیار خوب است اما از نظر تکنیکی، این روش از حافظه ی آیفون شما تا زمانی که به طور خودکار پاک شوند، استفاده می کنند.
برای این که یک بار و برای همیشه آن ها را پاک کنید، به قسمت (photos > Albums > Recently Deleted) بروید و تمام فایل هایی که می خواهید برای همیشه پاک شوند را انتخاب کرده و سپس گزینه ی Delete را در گوشه ی پایین سمت راست انتخاب کنید.

3- به پاک کردن پروژه های قدیمی iMovie بپردازید

iMovie و بسیاری دیگر از اپلیکیشن های ویرایش ویدیو، برای ویرایش کردن ویدیوها ضروری هستند. همانند  برنامه هایی که برای ویرایش ویدیو در دسکتاپ استفاده می شوند، این اپلیکیشن ها به ایجاد " پروژه های ویدیویی" در هر زمانی که شما به ویرایش کردن یک ویدیو جدید می پردازید، منجر می شوند.
پس از اینکه ویرایش ویدیو شما به پایان رسید، بهترین کار این است که این پروژه ها را پاک کنید تا فضایی زیادی را اشغال نکنند. پروژه های ویدیویی، به خصوص آن هایی که از کلیپ های بسیار، فایل های صوتی، جلوه های ویژه و متن برخوردارند، فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند.

4- ویدیوهای 4K را از بین ببرید


اگر یک آیفون 6S یا 6S Plus داشته باشید، می توانید به ضبط کردن ویدیوهای 4K بپردازید، که از کیفیت تصویر 4 برابر بیشتر از کیفیت full HD 1080P برخوردار است. این یک رقم دیوانه وار برای پیکسل ها محسوب می شود.
امکان ضبط کردن ویدیوهای 4K به وسیله ی پیش فرض فعال نمی شوند. اما اگر با چنین کیفیت بالایی به ضبط کردن ویدیو بپردازید، بهتر است بدانید که این فایل ها از حالت عادی بزرگتر هستند.
سایزهای بزرگتر فایل ها به معنای داشتن فضای ذخیره ی کمتری در آیفون شماست. همانند عکس ها، ایده ی بسیار خوبی است که ویدیوهای 4K خود را به کامپیوتر منتقل کنید و یا همه ی آن ها را با هم و پس از اینکه آن ها را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتید، پاک کنید.
شاید پاک کردن این عکس ها از آیفون برای شما دشوار باشد، اما شما نمی توانید از تمام وضوح کیفیت این ویدیوها در صفحه نمایش آیفون خود لذت ببرید بلکه نیاز به یک صفحه نمایش 4K دارید تا بتوانید از این وضوح کیفیت به اندازه ی کافی لذت ببرید.

5- فایل های موزیک خود را خالی کنید

هیچ وقت فکر نمی کردیم که این اتفاق بیافتد، اما افتاده است: افراد از خدمات جاری پخش موسیقی مانند Apple, Music ، Spotify و Tidal به جای خریدن موزیک استفاده می کنند.
با استفاده از این خدمات، موزیک های شما در cloud ذخیره می شود و به طور کلی تنها در زمانی که شما به اینترنت متصل هستید قابل دسترس هستند. شما می توانید دانلود برخی از موزیک ها را برای گوش دادن در حالت آفلاین انتخاب کنید، اما اکثر مردم بیشتر از این به خود زحمت نمی دهند.
اگر نمی توانید آخرین باری که به موزیک های دانلود شده ی خود گوش داده اید را به یاد بیاورید، زمانی خوبی است تا به فایل های موزیکی که در آیفون شما ذخیره شده اند نگاهی بیاندازید و آن ها را پاک کنید، حداقل برای بیشتر آن ها این کار را انجام دهید.

6- اپلیکیشن هایی که با ایمیل شما سروکار دارند را مدیریت کنید


بسیاری از ما سعی میکنیم تا از اپلیکیشن های متفاوتی برای ایمیل های خود استفاده کنیم. بسیاری از اپلیکیشن های ایمیل به Sync کردن و دانلود تمام inbox شما می پردازند تا در حالت آفلاین نیز به آن ها دسترسی داشته باشید.
مطمئنا شما به چندین اپلیکیشن برای ایمیل های خود احتیاج ندارید. فکر کنید که از کدام یک از این اپلیکیشن ها واقعا استفاده می کنید و بقیه ی آنها را پاک کنید. حتی بهتر از این کار می توانید،  چندین حساب کاربری از ایمیل های خود را در یک اپلیکیشن ایمیل ادغام کنید.
پیشنهاد ما Outlook می باشد. اما اپلیکیشن Gmail و اپلیکیشن ایمیل خود اپل که از ابتدا بر روی آیفون شما نصب شده است نیز به اندازه ی کافی خوب هستند.
اگر پاک کردن اپلیکیشن های ایمیل گزینه ی مورد نظر شما نیست، دوباره چک کنید که کدام حساب های کاربری در کدام اپلیکیشن ها Sync شده اند. دلیلی ندارد که ادرس ایمیلی که برای شما اولویت دارد در دو یا سه اپلیکیشن Sync شوند، زیرا به اشغال کردن حافظه و همچنین مصرف بالای عمر باتری منجر خواهند شد.

7- از حقه ی عجیب اجاره کردن فیلم در iTunes استفاده کنید


نرم افزار بسیار عجیب است. در ماه مارچ؛ Redditor eavesdroppingyou به کشف حقه ای پرداخت که به نوعی به خالی کردن حافظه ی شما منجر می شود.
استفاده از این حقه نیاز دارد که آیفون شما کمتر از 1GB فضای خالی داشته باشد. سپس شما از iTunes فیلمی را کرایه می کنید که حجم آن از مقدار فضای خالی حافظه ی شما بیشتر باشد و سپس به هر شکلی که مشخص نیست، حافظه ی بیشتری برای شما خالی خواهد شد.
Mashables Kellen تایید کرده است که این حقه کار می کند و پس از کرایه ی چندین فیلم، 3.9GB از حافظه ی آنها برگشته است.
واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ مطمئنا یک جور سحر و جادو نمی باشد. آیفون شما به احتمال زیاد به پاک کردن فایلهای Cached قدیمی، Cookies و تاریخچه های مختلف می پردازد تا فضای خالی را برای فیلم های iTunes در گوشی شما ایجاد کند که یک اتفاق بسیار مهم محسوب می شود. زیرا هر چیزی که شما از Apple Store دیجیتالی خریداری کنید، اولویت دارد.
منتظر iOS 10 باشید.
iOS 10 که در پاییز امسال در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، دارای ویژگی های جدید بسیاری است. همچنین برخی از این ویژگی ها می توانند به تمیز کردن و خالی کردن فضای آیفون شما بپردازند.
اپل در نهایت به شما اجازه خواهد داد تا به پاک کردن بسیاری از اپلیکیشن هایی که از ابتدا در آیفون بوده اند بپردازید. احتمالا این امر به معنای uninstall کردن آن ها به طور کامل نباشد، اما پنهان کردن آن ها از دید شما به این معناست که شما بیش از این به این فولدر نیازی ندارید.


همچنین یک ویژگی جدید برای بهینه سازی حافظه ی آیفون وجود دارد، که به صورت خودکار به حذف کردن  موزیک هایی می پردازد که شما برای یک مدت زمان طولانی به آن ها گوش نداده اید.
به کمک تمام راه حل هایی که در بالا به شما اطلاع دادیم، باید بتوانید تا بخشی از حافظه ی ایفون خود را بازگردانید.


همچنین بر اساس شایعات، اپل ممکن است به معرفی یک آیفون 256GB در همین سال بپردازد. بنابراین اگر شما یک محتکر دیجیتالی هستید، شاید بخواهید در صورتی که این شایعه به حقیقت بپیوندند، برای خرید این گوشی کمی پول پس انداز کنید.

برچسب هاiPhonestorage
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟