گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

Facebook اجرای آزمایشی محدود برنامه‌ای را که در آن از ابزارهایی برای گزارش خودکشی یا آسیب به خود در بین توده‌ی مردم استفاده می‌کند، گسترش می‌دهد. برای تشخیص بهتر، این شبکه‌ی اجتماعی الگوی شناسایی را برای پست‌ها و ویدئوهای Live آغاز می‌کند که وقتی شخص ممکن است افکار متمایل به خودکشی داشته باشد، آن را شناسایی می‌کند.
Guy Rosen از بخش مدیریت تولید Facebook می‌نویسد که این شبکه‌ی اجتماعی تلاش‌های بیشتری را متوجه بهبود هشدارها در زمان اعلام نیاز خواهد کرد. همچنین Facebook نظارت‌های انسانی بیشتری را در مورد پست‌هایی که توسط الگوریتم‌های آن نشان‌دار شده اند، خواهد داشت. در حال حاضر این ابزارها در ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا فعال هستند و به زودی در سراسر جهان، البته به جز اروپا هم آغاز به کار خواهند کرد. در ماه گذشته، Facebook بیش از 100 پست احتمالا کشنده را شناسایی کرد که این علاوه بر آن‌هایی بود که توسط دوستان یا خانواده ی افراد گزارش شده بودند. ظاهرا برای الگوریتم Facebook کامنت‌هایی چون "حالت خوبه؟" یا "می تونم کمکت کنم؟" شاخص‌های خوبی برای تشخیص افرادی هستند که ممکن است به سمت لحظه‌ای خطرناک پیش روند.
Rosen می‌گوید که به لطف این الگوریتم‌ها و عبارات، Facebook ویدئوهایی را که قبل از این به آن‌ها کم توجه بود، با جزئیات بیشتری بررسی می کند. Zuckerberg، مدیر عامل Facebook در پستی در این شبکه‌ی اجتماعی نوشت: "با وجود تمام ترس‌ها در مورد اینکه AI ممکن است در آینده خطرناک باشد، بهتر است به خودمان یادآوری کنیم که هوش مصنوعی تا به امروز زندگی‌های افراد زیادی را نجات داده است."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه