کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر

با بیش از 50 سال عمر، این سازنده‌ی نیمه هادی همچنان در حال رشد است و رشد آن در سال جاری حدود 20 درصد بود. سامسونگ که در حال حاضر حدود نیمی از DRAM و فلش جهانی را تولید می‌کند، قصد افزایش چشمگیری را در بودجه‌ی سرمایه‌ای سال آینده در بخش تسهیلات تولید با مبلغ 26 میلیارد دلار دارد که این رشدی ۲/۵ برابری است. برای داشتن دیدی بهتر نسبت به این مبلغ می‌توان از این مثال استفاده کرد. این در حالی است که بودجه‌ی سرمایه‌ای 2017 Intel، با 25 درصد افزایش نسبت به سال 2016، تنها 12 میلیارد دلار بود.
در حقیقت بودجه‌ی Sasmung تقریبا بزرگتر از کل بودجه‌های سال 2017 سه شرکت Intel، TSMC، و SK Hynix است. با توجه به اینکه برنامه‌ی جدید نیاز به 7 میلیارد دلار بودجه دارد، این مبلغ سهم ریسک نیمه هادی را افزایش می‌دهد. این خطر می‌تواند عرضه‌ی بیش از حد در صنعت، کاهش قیمت‌ها، و آسیب به توازن عمده‌ی بازار باشد. اما همه‌ی این‌ها بد نیستند، چراکه برای مدتی می‌توان حافظه و راه‌کارهای ذخیره‌سازی ارزان‌تری را دریافت کرد.
در این بین هر یک از رقبای برتر Samsung با انتخابی دشوار مواجه هستند. یا آن‌ها بایستی بودجه‌های سرمایه‌گذاری خود را برای فراهم کردن تدارکات کافی و حفظ سهم بازار خود افزایش دهند یا تلاش برای رقابت را بیشتر کنند. چنانچه رقبا سهم خود را افزایش ندهند با چند اتفاق بد مواجه خواهند شد از جمله کاهش سهم بازار، هزینه‌های بالاتر و در نهایت خروج از کسب‌وکار به طور کامل. اما این اتفاق خبر خوبی هم برای مصرف‌کننده دارد. مشتریان در طی 12 تا 18 ماه آینده می‌توانند شاهد بازگشت DRAM و فلش ارزان‌تری باشند، هر چند در بلند مدت ما با دنیایی روبرو می‌شویم که Samsung بر تولید DRAM و فلش تسلط دارد، قیمت‌ها کاهش می‌یابند و رقبا از بین می‌روند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه