ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ اسفند

به گزارش آی‌تی‌من، ره‎نگاشت تحول راهبردی نصر کشور (بیستون) با حضور وزیر ارتباطات و رییس مرکز ملی فضای مجازی رونمایی شد.
امسال نشست سالانه هیات عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور کمی متفاوت‎‌تر از سال‌‎های گذشته و در دو بخش برگزار شد. در بخش نخست این نشست که امروز صبح در محل تالار شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد، وزیر ارتباطات و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور در میان فعالان حوزه فاوا از استان‎های مختلف ضمن سخنرانی در خصوص اقتصاد دیجیتال و ضرورت پیاده‎سازی آن در کشور، از ره‌نگاشت تحول راهبردی نصر کشور(بیستون) رونمایی کردند. در بخش دوم این نشست نیز طبق روال سال‎‌های قبل هیات عمومی نصر کشور برگزار و با رای اکثریت اعضا روزنامه فناوران اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی صنف فاوا انتخاب شد.
رسول سراییان دبیرکل نصر کشور در ابتدای این نشست ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص تحول اقتصاد دیجیتال در ۶ کشور، به تشریح چشم‌انداز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تا افق ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: ساماندهی توانمندسازی، توسعه و پیشرانی و همچنین نوآوری و پیشتازی از اهداف مهم نصر کشور برای رسیدن به این چشم‌انداز است.
وی افزود: سند برنامه راهبردی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تحت عنوان «بیستون» است و در این سند پیشنهاداتی عملیاتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در بازه زمانی 3 ساله ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به وزارت ارتباطات ارایه شده است.
سراییان در بخش دیگری از سخنان خود حضور وزیر ارتباطات و رییس مرکز فضای مجازی را مغتنم شمرد و خواسته‌‎ها و مطالبات بخش خصوصی برای پیشبرد توسعه اقتصاد دیجیتال را مطرح کرد.
وی گفت: اینکه حمایت می‎کنید تا در کشورهای دیگر نمایشگاه ICT برگزار کنیم و یا در کشور خودمان این نمایشگاه برگزار شود، اقدام بسیار خوب و مهمی است. اما بخش‎ خصوصی در راستای رسیدن به اقتصاد دیجیتال چند نیاز مهم دارند؛ نخست اینکه آموزش ببینند و انتقال دانش با سایر کشورها را داشته باشند. در این خصوص روی سه کشور روسیه، چین و هند فکر شده و باید با حمایت دولت اتحاد استراتژیک با بخش خصوصی شکل بگیرد تا با انتقال دانش و تجربه توانمندی صنف ICT افزایش پیدا کند.
وی درباره درخواست دوم بخش خصوصی حوزه فاوا افزود: در حوزه زیرساختی و پشتیبانی نیز می‌توان مدل کشور ترکیه را الگو کرد و سه مرکز تحول دیجیتال در کشور راه‎اندازی کرد تا بتوان صنایع مختلف را با مفاهیم اقتصاد دیجیتال آشنا کرد.
وی همچنین در مورد درخواست سوم بخش خصوصی فاوا گفت: موضوعی که به شدت کمبود آن حس می‌شود، دانش طراحی بیزینس مدل‌های جدید متناسب با تحولات دیجیتال است که متاسفانه سراییان: در شرایط فعلی بهترین گزینه و راهکار برای تحقق و تحول اقتصاد دیجیتال در کشور و هوشمند کردن شهرها استفاده از مدل مشارکتی ppp است
این دانش در کشور وجود ندارد. بخش خصوصی باید با حمایت دولت یاد بگیرد که در فضای جدید چه بیزینس مدل‌هایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و کمک کند تا سهم صنف و شرکت‎های ICT در بازارهای سرمایه افزایش پیدا کند.
دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی بهترین گزینه و راهکار برای تحقق و تحول اقتصاد دیجیتال در کشور و هوشمند کردن شهرها استفاده از مدل مشارکتی ppp است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه