موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

شرکت چینی گوشی هوشمند OnePlus به طور رسمی جدیدترین موبایل سرسبد خود را در رویداد نیویورک رونمایی کرد.
تحلیلگران در گذشته هم روند قیمتی OnePlus را بررسی کرده‌اند، و در حالیکه این گوشی‌ها به طور معمول در این زمینه ارزان‌تر از دیگر رقبا هستند، اما به اندازه‌ی یکسان مانند قبل رقابتی نیستند. حالا و با رونمایی رسمی از OnePlus 6T می‌توان مقایسه ی قیمتی از جدیدترین موبایل OnePlus با دیگر پرچمدارهای رونمایی شده در سال جاری داشت.
با توجه به تفاوت‌های اندک در مشخصات و تنظیمات، همین‌طور عرضه‌ی چند نسخه از هر برندی از یک دستگاه با فاکتورهای مختلف، این مقایسه اغلب سخت است. بنابراین برای راحتی کار در اینجا، ارزان‌ترین نسخه‌ی OnePlus 6T با نسخه‌های ارزان رقبا مورد مقایسه قرار می‌گیرد.
OnePlus 6T، با صفحه‌نمایش ۶.۴۱ اینچی از اول نوامبر در ایالات متحده‌ی آمریکا از طریق سایت OnePlus.com برای خرید در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی پایه‌ی این محصول که از RAM، شش گیگابایتی در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه استفاده می‌کند، ۵۴۹ دلار است، نسخه‌ی ۸ گیگابایت RAM با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیابایتی آن هم ۶۲۹ دلار است. قیمت این دستگاه‌ها در اروپا هم مشابه است.
مقایسه‌ی OnePlus با سامسونگ، سامسونگ در ماه فوریه پرچمدارهای S9 و S9 Plus خود را رونمایی کرد. S9 با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۷۲۰ دلار قیمت دارد. OnePlus، در اینجا  ۲۴ درصد ارزان‌تر است.
مقایسه‌ی OnePlus با گوگل، گوگل اوایل ماه جاری Pixel 3 و Pixel 3XL را عرضه کرد. قیمت پایه برای Pixel 3 با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۷۹۹ دلار است. OnePlus، نیز از نظر قیمت ۳۱ درصد از گوگل ارزان‌تر است.
مقایسه‌ی OnePlus با هواوی، هواوی چند هفته‌ی پیش Mate 20 و Mate 20 Pro را ارائه کرد. هیچکدام از ای‌نها در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه نشدند. نسخه‌ی Mate 20 با ۴ گیابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، ۷۹۹ یورو قیمت دارد. OnePlus نیز در این مقایسه ۳۱ درصد ارزان‌تر از آن است.
در نهایت مقایسه‌ی OnePlus با اپل، هر چند این مقایسه‌ای غیرمنصفانه است، اما اپل یکی از بازیکنان اصلی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند برتر است. اپل از جدیدترین گوشی‌های خود در رویداد ماه گذشته رونمایی کرد. iPhone XR با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۷۴۹ دلار قیمت دارد. OnePlus، در مقابل ۲۷ درصد از اپل ارزان‌تر است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه