کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد

پس از اینکه کوالکام ملزم به پرداخت جریمه‌ی ۷۷۴ میلیون دلاری برای نقض قوانین عدم اعتماد شد، به توافقی با کمیسیون تجارت عادلانه‌ی تایوان رسید تا این وضعیت را تعدیل کند. در عوض این شرکت تنها مجبور به پرداخت ۹۳ میلیون دلار از جریمه‌ی اولیه است که آن را قبلا پرداخت کرده است، اما کوالکام باید تعدادی قوانین دیگر را که این رگولاتور تایوانی مقرر کرده، رعایت کند.
این اختلاف زمانی بالا گرفت که تنظیم کننده‌ی تایوانی گفت این سازنده‌ی تراشه با سو استفاده از قدرت انحصاری‌اش بر مودم‌های گوشی‌های هوشمند، هزینه‌های حق مجوز بالاتری را از شرکت‌هایی که از دیوایس‌های آن در محصولاتشان استفاده می‌کنند، گرفته است.
اکتبر گذشته وقتی جریمه‌ی اولیه اعلام شد، کمیسیون تجارت عادلانه‌ی تایوان ادعا کرد که پتنت‌های کوالکام بر روی طراحی‌های تراشه‌اش، دیگر سازندگان بالقوه‌ی تراشه را از پیدا کردن جای پا در این بازار دور نگه داشته است. حالا، چین و کره‌جنوبی هم کوالکام را به اتهام رفتار ضد رقابتی‌اش جریمه کرده‌اند، و اپل هم پیش‌تر چندین پرونده علیه کوالکام برای اقدامات مشابه ارائه کرده است.
بر اساس توافقنامه‌ی جدید، جریمه‌ی تعیین شده به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد، اما کوالکام بایستی با دولت چین برای راه‌اندازی توانمندی‌های 5G کار کند، علاوه بر این باید کارخانه‌های تولیدی جدیدی هم در تایوان بسازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه