موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

تیم کوک، مدیر عامل Apple روز گذشته و رأس ساعت 21:30 به وقت محلی تهران و در ساختمان جدید اپل‌پارک واقع در کوپرتینو کالیفرنیای ایالات متحده امریکا از محصولات جدید Apple رونمایی کرد. حال صحبت در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد این پرچمدار مورد بحث و گفتگوی کاربران در فضای مجازی شده است. Apple در این رویداد از سه مدل گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد. حال به گزارش کوتاهی درباره‌ی این رویداد خواهیم پرداخت.
تیم کوک در ابتدای این مراسم گفت: این تالار را به احترام استیو نام گذاری کردیم چون همه‌ی ما عاشقش هستیم. او توانایی زیادی در شکوفا کردن استعداد اطرافیانش داشت. وی افزود اپل‌پارک را به گونه ای طراحی کرده ایم که هیچگونه آسیبی به طبیعت نمی‌رساند.
کوک در این مراسم از قابلیت های Apple Watch جدید مانند Cellular و پردازنده دو هسته ای آن  پرده‌برداری کرد به گفته‌ی وی این محصول در تاریخ 19 سپتامبر برای علاقه مندان با قیمت 399 دلار عرضه خواهد شد.
علاوه بر ساعت جدید کمپانی، ویژگی های جدید Apple TV 4K با کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از فناوری HDR و پردازنده‌ی A10X معرفی شد. این تلویزیون دارای سه گیگابایت رم می‌باشد. آغاز عرضه‌ی این محصول مصادف با 15 سپتامبر خواهد بود.
حال به قسمت مهیج داستان می‌رسیم. کوک بالاخره از دو گوشی هوشمند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با نمایشگر 4.7 اینچی و 5.5 اینچی و بدنه ای از جنس شیشه و فریم فلزی رونمایی کرد. این محصول قرار است در رنگ های مشکی، طلایی و خاکستری عرضه شود. علاوه بر این چیپ‌ست شش هسته ای A11، قدرتمند ترین تراشه ی موجود برای پرچمدار آیفون در نظر گرفته شده است. این گوشی از سیستم شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی های جذاب این گوشی حالت پرتره است که اجازه می‌دهد نورپردازی صورت را به شکل مجازی تغییر دهید.
ویژگی دیگر جان دادن به ایموجی های گوشی به صورت سه بعدی است. البته یک فیلم نیز برای چگونگی قابلیت باورنکردنی این ویژگی نمایش داده شد. این قابلیت یکی از چند کاری است که کاربر می تواند با اسکنر سه بعدی iPhone X انجام دهد.
مشخصات فنی پرچمدار اپل:

iPhone X در در دو رنگ خاکستری و نقره ای معرفی شد. همانطور که در شایعات نیز به آن اشاره شده بود این گوشی دکمه ی هوم ندارد. iPhone X به دوربین دوگانه ی عمودی و نمایشگر تمام صفحه Super Retina
5.8 اینچی مجهز است. گفتنی است دوربین سلفی این محصول با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز چهره را اسکن می‌کند. در این گوشی هوشمند به جای حسگر اثر انگشت (Touch ID) از قابلیت Face ID یا تشخیص چهره استفاده شده است. این قابلیت با یک فناوری موسوم به دوربین TrueDepth فعال می‌شود. iPhone X با 64 گیگابایت حافظه و با قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است پیش خرید از 27 اکتبر و عرضه از 3 نوامبر آغاز خواهد شد.
در Face ID iPhone X از یادگیری ماشینی برای شناخت چهره ی کاربر استفاده می کند. Apple برای این‌کار از تکنولوژی Neural engine استفاده می‌کند که تمام این پردازش‌ها روی iPhone انجام می‌شود وکاملا ایمن است. خبر جالب دیگر اینکه Face ID جدید Apple حتی با پوشیدن کلاه، عینک، لباس‌های مختلف و حتی رشد ریش مردان قابلیت تشخیص صورت کاربر را خواهد داشت. پیش تر نماینده ی این کمپانی گفته بود میزان خطای Touch ID یک در پنجاه هزار خواهد بود اما این تکنولوژی نشان داد، قدرت تشخیص این تکنولوژی به یک میلیونیوم افزایش یافته است. البته شوخی هایی زیادی در مورد این تکنولوژی در فضای مجازی شکل گرفته است که برخی از آن ها بسیار جالب هستند.
یکی از اتفاقاتی که در این مراسم سبب سکوت ناگهانی حضار شد، عمل نکردن ویژگی Face ID بود. هنگامی که سیستم تشخیص چهره ی Apple کار نکرد، مجری مجبور به استفاده از گوشی بکاپ شد. علاوه بر این ها Apple از یک پد شارژر بی سیم با نام AirPower رونمایی کرد. محصولی که می تواند آیفون های جدید، Apple Watch Series 3 و  AirPod را شارژ کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه