اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد

در اوایل سال ۲۰۱۷، گوگل ویژگی را به Google Maps اضافه کرد که به فرد اجازه‌ی انتخاب به اشتراک‌گذاری مکانش در زمان واقعی را با دوستان نزدیک و افراد فامیل می‌داد. حالا گوگل با افزودن جزئیات کوچک مهم دیگری، آن را مفصل‌تر کرده است: به‌اشتراک‌گذاری باقی مانده‌ی شارژ باتری موبایل.
این جای تعجب دارد که چرا شخصی باید نگران وضعیت شارژ باتری باشد؟
اگر فرد تلاش کند موقعیت افرادی را پینگ کند و موبایل آن‌ها خاموش شده باشد، هیچ برنامه‌ی دیگری هم برای انجام این کار وجود ندارد. بسیاری از برنامه‌های به‌اشتراک‌گذاری مکان، تنها هنگامی کار می‌کنند که منتظر نوعی پاسخ هستند، پس هنگامیکه فرد جوابی از فردی که منتظر وی است نگیرد، دلایل زیادی برای نگرانی ممکن است داشته باشد. آیا آن‌ها سیگنال از دست داده‌اند؟ یا اینکه موبایل‌شان دزدیده شده است؟ پس با نشان دادن وضعیت باتری که در حال خاموش شدن است، دوستان و خانواده نظر بهتری درمورد آنچه واقعا در حال وقوع است دارند.
قبلا افرادی در Android Police فاش کرده بودند که در ماه فوریه این قابلیت را در بسته‌ی کاربردی اندروید Google Maps دیده بودند، و پس از آن هم کاربرانی اشاره کرده بودند که این ویژگی را در دیوایس‌هایشان دیده‌اند. و اما از امروز این قابلیت برای تعداد بیشتری از کاربران فعال شده است.
با وجود هوشمندانه بودن، گوگل اولین شرکتی نیست که از آن استفاده می‌کند. Zenly، اپلیکیشن نقشه‌ی اجتماعی که سال قبل توسط Snapchat خریداری شد از سال ۲۰۱۶ ویژگی مشابهی را استفاده می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه