ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير

جانشین سرپرست دادسرای ناحیه ۷ مشهد گفت: بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه‌ی قانونی ندارند و امکان پولشویی و کلاهبرداری را هم فراهم می‌کند.
قاضی حقدادی در تشریح مشکلات و دردسرهای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی گفته است: درحال حاضر صراحت قانونی مشخصی در موضوع خرید و فروش و عرضه ارزهای دیجیتال نداریم، اما با توجه به نوع رفتار کاربران یا خریداران این گونه ارزها ممکن است، جرم کلاهبرداری و یا پولشویی محقق شود.
این مقام قضایی درباره‌ی پشتوانه‌های قانونی خرید و فروش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیت‌کوین و ارزهای دیگر دیجیتالی توسط بانک مرکزی به عنوان ارزهای رسمی شناخته نمی‌شوند و همچنین نظر به ریسک خرید این نوع ارز و فعالیت معامله‌گران در این زمینه، لازم است احتیاط بیشتری توسط کاربران فضای مجازی در این زمینه انجام شود.
جانشین سرپرست دادسرای ویژه‌ی رسیدگی به پرونده‌های فضای مجازی مشهد ادامه داد: بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال هنوز از سوی بانک مرکزی به عنوان ارز رسمی پذیرفته نشده و چنانچه صرافی‌ها در مبادلات خود از این گونه ارزها استفاده کنند یا این گونه ارزهای دیجیتال را مورد معامله قرار دهند، موضوع به عنوان تخلف صنفی از طریق اتحادیه‌ی مربوطه قابل پیگیری است و سپس به عنوان رفتار مجرمانه‌ای که می‌تواند مشمول موارد فرار مالیاتی و پولشویی شود، از طریق دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار می‌گیرند. با توجه به این نکات و وضعیت موجود باید بخش‌های نظارتی با جدیت با مواد تخلف برخورد کنند.
قاضی حقدادی افزود: حقیقت این است که این بازار به دلیل شرایط خاصی که دارد (بدون پشتوانه بودن و نوسانات بالا) دارای ریسک زیادی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه