کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

کوالکام اعلام کرد درآمدی در سال مالی ۲۰۱۸ از محل حق مجوزهایش نداشته است و می‌گوید این در ارتباط با محصولات اپل است.
روز چهارشنبه، کوالکام گزارش درآمدی‌اش برای سه ماهه‌ی مالی چهارم را منتشر کرد که بهتر از انتظارات بود. این غول نیمه هادی درآمد بدون GAAP خود را ۹۰ سنت در هر سهم با درآمد ۵.۸ میلیارد دلار گزارش کرد که کمتر از دو درصد سالیانه بود.
وال‌استریت به ترتیب برای آن ۸۳ سنت و درآمد ۵.۵۲ میلیارد دلار را تخمین زده بود.
برای کل سال مالی ۲۰۱۸، کوالکام درآمدهای بدون GAAPاش را در هر سهم ۳.۶۹ دلار در درآمد GAAP حدودا ۲۲.۷ میلیارد دلار اعلام کرد.
برای سه ماهه‌ی جاری، وال استریت پیش‌بینی کرده قیمت هر سهم این شرکت به ۹ سنت و درامد آن به ۵.۵۷ میلیارد دلار برسد.
مشاجره‌ی مداوم اپل و کوالکام هم باعث شده بخش صدور مجوز این شرکت درآمدی نداشته باشد. واحد صدور مجوز فناوری کوالکام (QTL) سهم قابل توجهی در مجموع درآمدی کوالکام دارد. کوالکام گفت در سال مالی ۲۰۱۸ و با توجه به فروش محصولات اپل نتوانسته است هیچ درآمدی از بخش QTL را ثبت کند.
دیگر بخش تجارت این شرکت، فناوری‌های CDA کوالکام (QCT)، بیشترین منبع درآمدی آن را تشکیل دادند. درآمدهای QCT در سه ماهه‌ی چهارم رشد متعادلی را تجربه کردند: میزان درآمد گزارش شده برای QCT با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سه ماهه‌ی قبل، ۴.۶۵ میلیارد دلار رسید. پیش از احتساب مالیات سه ماهه‌ی چهارم، این بخش ۷۹۶ میلیارد دلار برای این شرکت سود داشت که کاهش سالیانه‌ی ۱۸ درصدی را نشان داد.
در همین حال، درآمد QTL با ۶ درصد کاهش سالیانه در مجموع به ۱.۱۴ میلیارد دلار رسید. این بخش، قبل از مالیات ۷۳۹ میلیون دلار سود برای شرکت داشت که ۱۱ درصد کاهش سالیانه دارد. در مجموع، کوالکام زیان عملیاتی‌اش را ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد، سود عملیاتی آن در سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار بود.
از منظر کسب‌وکار 5G، کوالکام انتظار افزایش فروش محصولات را با شروع سال ۲۰۱۹ دارد که بتواند درآمد صدور مجوز آن را برای طولانی مدت حمایت کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه