ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش نصر، واعظی با بیان اینکه اولین رویداد استارتاپی گردشگری ارس رویدادی است که پیش از این جای آن در استان خالی بوده است، گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان متولی توسعه‌ی فناوری در استان هدف گسترش پارلمان این حوزه برای تکامل اکوسیستم کسب و کارها را دارد و‌ یکی از حامیان برگزاری این رویداد می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه هفت مرکز رشد و سه مرکز نوآوری در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این مراکز در منطقه‌ی آزاد ارس قرار دارد.
وی افزود: برنامه‌ای جامع و منحصر به فردی تدارک دیده‌ایم تا در راستای هدف پیدا کردن و توسعه‌ی فناوری بومی در استان به دنبال ظرفیت‌ها باشیم که یکی از مناطقی به عنوان پایلوت می‌تواند معرفی شود، ارس است.
وی با اشاره به اینکه هدف داریم منطقه‌ی آزاد ارس را به هاب فناوری کشور تبدیل کنیم، اذعان داشت: هفت هزار شرکت فناور در حال فعالیت در استان هستند و تعدادی از آن‌ها نیاز به تجاری‌سازی دارند که می‌توانیم امکان استقرار آن‌ها در این منطقه را فراهم‌ کنیم.
وی ادامه داد: با ایجاد شهرک فناوری در ارس برای استقرار شرکت‌های فناوری که به ثبات رسیده راهی به ایجاد فضای تولید، ارائه‌ی محصول و صادرات خواهد بود و همچنین می‌توانند مواد اولیه‌ی خود را بدون گمرک وارد کنند.
وی با بیان اینکه دولت تصمیم دارد اقتصاد را بر پایه‌ی دانش بنیان‌گذاری کند، اذعان داشت: در حال حاضر صنایع مجبور هستند برای تهیه‌ی نیازهای خود از شرکت‌های فناور استفاده کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه