تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۴ مهر

در این مطلب قصد داریم به کارخانه تولید توالت در کشور مجارستان سری بزنیم و ببینیم چگونه تکنولوژی رباتیک به همراه کار دست انسان با هم ادغام می شوند تا توالت هایی زیبا و لوکس تولید شوند.
Villeroy & Boch یک کارخانه سرامیک سازی اروپایی با قدمت 267 ساله می باشد که توسط Alföldi Porcelángyár، بزرگترین کارخانه سرامیک سازی مجارستان در سال 1992 یعنی تنها چند سال پس از فروپاشی نظام سیاس و اقتصادی این کشور، خریداری شد. این کمپانی سوسیالیست در سال 1965 در شهر Hódmezővásárhely تاسیس به به یکی از بزرگترین کارخانه جات تولید تجهیزات سرویس های بهداشتی در منطقه تبدیل شد. این کارخانه نه تنها پس از تعویض رژیم در سال 1990 روی پای خود ایستاد بلکه در بحران اقتصادی بزرگ که از سال 2007 آغاز شد نیز جان سالم به در برد.


چند روز پیش این کارخانه پنجاهمین سالروز تاسیس خودش را جشن گرفت و به همین دلیل مدیریت آن به چند خبرنگار اجازه داد تا از محیط این کارخانه که بزرگترین کارخانه Villeroy & Boch در اروپا هم هست، گزارش تهیه کنند.
بطور کلی 5 مرحله اصلی در تولید هر توالت وجود دارد که در عکس های زیر می توانید ببینید. نخست باید مواد خام لازم برای بدنه و لعاب توالت آماده سازی شود. سپس قالب گیری تحت فشار بالا انجام می شود که طی آن سرامیک مایع به طرح جامد و دلخواه در می آید. پس از خشک شدن ربات های صنعتی سطح آن را با لعابی مخصوص می پوشانند. در نهایت این توالت ها به درون یک کوره بسیار بزرگ رفته و تا 20 ساعت پخته می شوند. در این کوره دما در بازه ای از زمان به 1200 درجه سانتی گراد هم می رسد.

جالب اینکه تولید یک توالت از پودر kaolin تا محصول نهایی چیزی حدود 5 روز طول می کشد، اما این کارخانه آنقدر بزرگ است که 4000 محصول را بصورت روزانه تولید می کند. این یعنی حدوداً 1.5 میلیون توالت در سال توسط 750 الی 800 پرسنل این کارخانه تولید می شوند.

برچسب هاVilleroyBochRare Peek
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد