ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير

به گزارش ارز دیجیتال، گمرک ایران در دستورالعملی ردیف تعرفه دستگاه استخراج ارز دیجیتال را به گمرکات کشور اعلام کرد. این ابلاغیه نشان می‌دهد موضوع استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال با قرار گرفتن در دستور کار هیئت دولت به‌صورت جدی در حال پیگیری است و حالا با اعلام تعرفه گمرکی و قابلیت واردات قانونی این دستگاه‌ها باید منتظر مصوبه ماینینگ از سوی دولت بود.
در صورت قانونی شدن فضا برای ارزهای دیجیتال، صنعت ماینینگ با آماده بودن زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و وزارت نیرو تعیین تکلیف خواهد شد.
بر اساس اطلاعیه گمرک، در تاریخ ۲۲ تیرماه به ستادهای نظارت و گمرکات اجرایی دستگاه استخراج ارز دیجیتال با عنوان ماینر در ردیف گمرکی ۸۴۷۱۹۰۹۰ قرار می‌گیرند و با این ردیف گمرکی ترخیص می‌شوند. در این ردیف گمرکی عمدتاً دستگاه‌های کارت‌خوان، پین‌پد یا رمزخوان‌ها و برخی دیگر از ابزارهای بانکی قرار می‌گیرند.
در مفاد و جزئیات این دستورالعمل به چهار نکته اشاره شده است. نخست اینکه دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) ذیل ردیف گمرکی قرار می‌گیرد که عمدتاً دستگاه‌های کارت‌خوان، پین‌پد یا رمزخوان‌ها و برخی دیگر از ابزارهای بانکی قرار دارند.
نکته دوم به این موضوع اشاره دارد که مصنوعات از فولاد زنگ‌نزن به‌صورت رشته مفتول‌های خرد شده و بدون پوشش ذیل ردیف تعرفه ۷۳۲۶۲۰۰۰ صورت گیرد. نکته سوم به مشخصات ماینر وارد شده اشاره دارد.
براساس این دستورالعمل، دستگاه (PDA (Personal Digital Assistant به مشخصات M۳OX۱۰- M۳MOBILL، با دقت اتصال به شبکه وایرلس (Wi-Fi)، نصب سیم‌کارت، برقراری ارتباط، بلوتوث و… جهت جمع‌آوری اطلاعات از طریق خواندن بارکد به‌عنوان ماشین خودکار داده‌پردازی در ردیف تعرفه ۸۴۷۱۳۰۹۰ قرار می‌گیرد.
نکته چهارم این است که قطعات اصلی و اساسی دستگاه گرماتاب شامل مشعل، لوله، فن، رفلکتور و… ذیل ردیف گمرکی ۷۳۲۲۹۰۹۰ قرار دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه