اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ فروردين

همان‌طور که مدت‌ها منتظرش بوده‌ایم، سرانجام Telegram امکان برقراری تماس صوتی را برای کاربران ایرانی خود میسر نمود.
برای استفاده از این قابلیت لازم است اپلیکیشن Telegram خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده و پس از آن حداقل یک کاربر که پیش‌تر تماس صوتی‌اش فعال شده است، با شما تماس حاصل نماید. با انجام آن، گزینه‌ی Call برای برقراری تماس صوتی با تمامی مخاطبین شما فعال خواهد شد. بنابراین برای فعال‌سازی آن تنها نیاز است که از یکی از مخاطبین خود بخواهید تماس صوتی، حتی به صورت missed call با شما برقرار کند. در این میان گول افراد سودجو را هم که برای این امر درخواست مالی می‌کنند نخورید.

طبق گفته‌ی این شرکت، تماس صوتی آن به صورت end-to-end رمزنگاری شده است و برای آنکه کاربران از رمزنگاری و ایمنی نسبی تماس‌شان مطمئن گردند، کافی است تطابق ایموجی‌های حین مکالمه‌شان را با مخاطب بررسی نمایند. اگر در حین تماس ایموجی‌های شما و مخاطب‌تان دقیقا یکی بودند، می‌توان گفت حداقل از امنیتی که پروتکل‌های Telegram برای کاربر در نظر گرفته است، برخوردارید.
البته تا زمان انتشار این خبر، مشکلاتی برای قابلیت تماس صوتی Telegram پیش‌ آمده که جدا از گمانه‌زنی‌های متعدد، بیش‌تر به نظر به خوده Telegram و زیرساخت فنی آن باز می‌گردد.
جدا از شیوه‌ی اتخاذ شده‌ی فعال‌سازی این قابلیت برای کاربران، در اختیار قرار گذاشتن چنین امکانی برای ایرانیان، آن هم جزء آخرین کشورها قدری عجیب به نظر می‌رسد. چراکه طبق آمارهای ارائه‌ شده از سوی Telegram، ایران بیشترین تعداد کاربران این سرویس را در اختیار دارد و طبق منطق بایستی امکانات جدید هر سرویس، در ابتدا برای گروه کاربران پرتعدادش ارائه گردد. اما چیزی که شاهد آن بودیم دقیقا خلاف این امر است و فعال‌سازی امکان تماس صوتی در ابتدا برای ساکنین غرب اروپا، آمریکا، آفریقا و در نهایت برای ایرانیان فراهم شده است.
برای تأخیر پیش‌ آمده برای عرضه‌ی این قابلیت برای ایرانیان نیز نظرات مختلفی مطرح شده است که همگی آن را می‌توان به ضعف ناشی از اطلاع‌رسانی شفاف از سوی Telegram نسبت داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
امیرحسین
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ فروردين
الان اختلال داره نمیشه
امیر
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ فروردين
واقعا عالیه. از مدت ها پیش منتظر این کار بودیم...
مجید
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ فروردين
اصن بدردنمیخوره واتس اپ خیلی بهتره چون قراربودباسرعت نت پایین هم جواب بده ولی اینطورنیست بانت 3جی سیمکارت قطع وصل میشه فقط بانت پرسرعت وای فای جواب میده که اونم دیلی یاتاخیرداره
ارسال دیدگاه