موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ آذر

گارتنر از کاهش ۵.۷ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سومین فصل از سال ۲۰۲۰ با فروش جهانی ۳۶۶ میلیون و ۶۵۸ هزار گوشی خبر داد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته یکی از تحلیلگران گارتنر، کاربران گوشی‌های هوشمند با شروع دوباره قرنطینه در کشورهای مختلف از هزینه‌های مازاد خود کاسته‌اند و فروش جهانی گوشی‌های هوشمند رشد اندکی را در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2020 داشته است که آن هم ناشی از درخواست‌های خاموش باقی مانده از فصل قبل بوده است.
در همین حال نشانه‌هایی از بهبود در بازارهای اندکی از جمله بخش‌های رشد یافته آسیا- اقیانوسیه و آمریکای لاتین دیده می‌شود. شرایط نزدیک به نرمال در چین تولید گوشی هوشمند را بهبود بخشید تا گپ ایجاد شده در زنجیره تامین در سه ماهه سوم سال را جبران کند.
در همین حال برای اولین بار در سال جاری، فروش گوشی هوشمند به کاربران نهایی در سه بازار از پنج بازار برتر شامل هند، اندونزی و برزیل افزایش یافت و به ترتیب نرخ رشدهای 9.3 درصد، 8.5 درصد و 3.3 درصد را به ترتیب ثبت کردند.
براساس آمارهای منتشر شده از سوی گارتنر، در سه ماهه سوم سال 2020 سامسونگ با عرضه 80 میلیون و 816 هزار دستگاه گوشی هوشمند و سهم بازار 22 درصدی صدرنشین جدول تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بوده است. این درحالی است که سهم بازار او در همین زمان در سال 2019 با عرضه 79 میلیون و 56 هزار دستگاه 20.3 درصدی بوده است و امسال توانست رشد 2.2 درصدی را ثبت کند.
این درحالی است که هواوی به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه آن با افت شدیدی در بازار تامین زنجیره محصول مواجه شد و به دنبال آن عرضه گوشی‌های هوشمند آن در این زمان با کاهش 21.3 درصدی به 51 میلیون و 830 هزار دستگاه با سهم بازار 14.1 درصدی رسید. درحالیکه در زمان مشابه در سال گذشته 65 میلیون و 822 هزار گوشی هوشمند با سهم بازار 16.9 درصدی به بازار جهانی عرضه کرده بود.
رتبه سومین سازنده گوشی هوشمند از منظر گارتنر با رشد تهاجمی به شیائومی اختصاص یافته که با رشد 34.9 درصدی در فصل سوم سال 2020 در مقایسه با همین زمان در سال 2019 توانسته 44 میلیون و 405 هزار گوشی هوشمند با سهم بازار 12.1 درصدی عرضه کند. این درحالیست که در سال قبل او با سهم 8.5 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند 32 میلیون و 927 هزار دستگاه گوشی در بازار جهانی فروخت.
براساس آمارهای ارایه شده از سوی گارتنر، اپل در همین زمان با کاهش عرضه 0.6 درصد، اوپو با کاهش عرضه 2.3 درصدی و سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز با کاهش عرضه 14.7 درصدی مواجه شده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه