نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

گوگل به انتقادات این هفته درباره‌ی تغییرات اخیر آن در عملکرد ورود به سیستم Chrome پاسخ داد. کارشناسان امنیتی از گوگل انتقاد کردند که به طور خودکار کاربران Chrome را با وارد شدن به حساب کاربری جیمیل‌شان می‌کند؛ معمولا زمانیکه فرد بخوهاد بوک‌مارک‌ها، گذرواژه‌ها، و تاریخچه‌ی مرور بین دستگاه‌ها را هماهنگ کند، این مورد را انتخاب می‌کند. درحالیکه گوگل ادعا می‌کند هماهنگ‌سازی به طور خودکار فعال نیست، این تغییر به عنوان روشی تفسیر می‌شود که کاربران را به اشتراک‌گذاری تصادفی اطلاعات بیشتری سوق می‌دهد. هم‌اکنون گوگل کنترل بیشتری روی این تغییرات دارد.
در پست وبلاگی با عنوان "به‌روزرسانی‌های محصول بر اساس بازخورد شما"، مدیر محصول Chrome، آقای Zach Kock توضیح داد گوگل به این انتقادات با برخی تغییرات در Chrome 70 پاسخ می‌دهد. گوگل، کنترل جدیدی برای غیر فعال کردن ورود خودکار به Chrome اضافه می‌کند. به رغم این کنترل، به نظر می‌رسد ورود خودکار به Chrome هنوز به صورت عملکردی پیشفرض باقی می‌ماند.
علاوه بر این، گوگل قابلیت UI خود را هم هماهنگ‌سازی می‌کند تا مشخص‌تر کند که آیا کاربرانش اطلاعاتی مانند گذرواژه‌ها، کارت‌های اعتباری، آدرس‌ها، و تاریخچه‌ی مرور را با یک حساب گوگل همگام‌سازی می‌کنند. از طرف دیگر، Chrome 70 تمامی کوکی‌های گوگل را پس از خروج کاربر پاک می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه