اپلیکیشن
الناز فرجی۱۵:۱ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

اگر روی شکلک ها بزنید احتمالا زنان را در این سه نقش میبینید : عروس ، شاهزاده و رقاص . اگر چه این شکلک ها دوست داشتنی هستند اما وقتی با شکلک های مردانه مقایسه شان میکنیم خسته کننده میشوند . شکلک هایی مانند افسر پلیس ، دوچرخه سوار و وزنه بردار . این تفاوت اخیرا سوژه ی یک کمپین همیشه در حال تبلیغات و نیویورک تایمز بود . به دنبال این مذاکره ، چهار کارمند گوگل تصمیم گرفتند طی برنامه ای  تعادل بر قرار کنند . این طرح پیشنهادی به این صورت است که 13 شکلک زنانه ی جدید را اضافه میکنند تا نقش های محوری زنان را در دنیا بهتر نشان دهند .
یکی از کارمندان گوگل نوشت " به هر سو که بنگرید ، زنان را میبینید که حضور پر رنگ تر و مشخص تری پیدا میکنند . آیا زمانش فرا نرسیده که شکلک ها هم واقعیت زنان و نقش کلیدی شان را در زندگی  و حرفه ها نشان دهند ؟ " اگر این مساله توسط کنسورسیم یونیکود تایید شود ، یک سازمان بی طرف که نرم افزارهای استاندارد و کیبرد های شکلک طراحی میکند میتواند شکلک زنان اهل تجارت ، دکتر ، کارمند سلامتی ، دانشمند ، فارغ التحصیل از مدرسه ، تکنولوژیست ، کارگر کارخانه ، کارگر تکنولوژی های بالا ، مکانیک ، مزرعه دار، سرآشپز ، معلم و موسیقی دان را طراحی کند . در حالیکه هدف این کار نشان داد حرفه ی زنان در اقتصاد است ، این شخصیت ها همتایان مرد نیز خواهند داشت . این مولفان همچنین از اهمیت نشان دادن شکلک های جدا از جنسیت که نشان دهنده ی همه ی مردم باشد گفتند ولی عنوان کردند که این هدف را جداگانه دنبال خواهند کرد . گوگل مصاحبه را نپذیرفت اما در بیانیه ای گفت که هدفش ساختن و استاندارد کردن شکلک های مربوط به مشاغل است . مخصوصا در جهت نشان دادن زنان . "
مارک دیویس ، یکی از بنیان گذاران و رئیس کنسورسیم در میان چهار مولفی است که این قرار داد را ثبت کردند .
کنسورسیم یونیکد که این هفته جلسه دارند ، 79 شخصیت را به عنوان نامزدهای شکلک ها پذیرفت .  برخی از آنها شامل یک شاهزاده ، مرد رقاص ، و یک مرد در تاکسیدو میشوند و همینطور در حال کشتی و هندبال بازی کردن . شکلک های دیگر نشان دهنده ی یک زن باردار ، یک ژیمیناست و یک مادر خانه دار میشود .

برچسب هاemoji
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دستبند زنتا احساسات را تشخیص می دهد