تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

کامپیوترهای دسکتاپ آماده یکی از هیجان انگیزترین بخش های موجود در بین سخت افزارهای کامپیوتری می باشند. برخلاف لپتاپ و تبلت ها، این کامپیوترها به علت قابل حمل بودن یا عمر باتری بهتر دچار محدودیت نمی شوند. یک کامپیوتر دسکتاپ می تواند از حافظه داخلی بیشتر، پردازنده بهتر، حافظه رم بیشتر و حتی کارت گرافیکی قوی برای اجرای بازی های مدرن و به روز بهره ببرد.
این بخش از بازار سخت افزار همچنین گستردگی زیادی نیز دارد. این نوع کامپیوترها در اشکال و ابعاد مختلفی طراحی و روانه بازار می شود که کاربری های متفاوتی دارند. زیبایی، سادگی و جمع و جور بودن یک کامپیوتر یکپارچه(all-in-one) بدون شک جذابیت زیادی دارد. وقتی قطعات، بلندگوها و نمایشگر تنها در یک دستگاه مجزا قرار گرفته باشند، دیگر بهم ریختگی و گره خوردن کابل های مختلف را شاهد نخواهید بود. بدین ترتیب میز کار شما همیشه ساده و منظم باقی می ماند.
کامپیوترهای کوچک و دستگاه های چندرسانه ای کوچک نیز همواره جزو محبوب ها می باشند. کامیپوترهای دسکتاپی کوچکی طراحی شده اند تا با طراحی زیبا و جذاب خود علاوه بر ارائه جلوه ای زیبا در محل زندگی تان، شیوه ای آسان و سریع برای دسترسی به تمام محتوای دیجیتال را برای شما به ارمغان آورند. کافیست سیستم صوتی فراگیر و تلویزیون منزل را به آنها متصل کنید تا از تماشا محتوای چندرسانه ای خود به بهترین شکل لذت ببرید.
البته هنوز هم بازار کامپیوترهای دسکتاپ های رایج و سنتی پررونق می باشد. چه آنها را بر روی میز قرار دهید و چه در زیر میز(بسته به نوع طراحی کیس)، دستتان برای تغییر قطعات و بهره گیری از مشخصات فنی که خودتان دوست دارید باز است. از یک کامپیوتر نه چندان گران قیمت خانوادگی برای انجام کارهای اداری و پردازش متن گرفته تا یک workstation قدرتمند برای ویرایش ویدیو، همگی قابل دسترس هستند.
قیمت ها نیز طبیعتاً براساس نوع کانفیگ تغییرات قابل توجهی دارند، از حدود 300 دلار برای یک کامپیوتر خانوادگی و مبتدی تا کامپیوترهای چند هزار دلاری مجهز به پردازنده و کارت گرافیک رده بالا جهت بازی یا کارهای سنگین گرافیکی جزو گزینه های انتخابی شما هستند.
اگر محصولات اپل را در نظر نگیریم، بقیه مدل های مطرح شده در این لیست همگی از ویندوز 10 بصورت پیش فرض بهره می برند. ما 10 مورد از بهترین ها را براساس قیمت و مشخصات فنی برای شما آماده کرده ایم.

1) Apple iMac با نمایشگر5K Retina


پردازنده: Intel Core i5-4260U | گرافیک: Intel Iris Graphics 5100 | رم: 4GB - 16GB | حافظه ذخیره سازی: 500GB HDD | ارتباطات: Wireless: 802.11ac, Bluetooth 4.0 | ابعاد  : 196 x 196 x 36 mm
نکات مثبت: نمایشگر IPS با روشنایی عالی، تعداد کم کابل و سیم
نکات منفی: امکان تغییر مشخصات پس از خرید تقریباً ممکن نیست، استفاده از OS X برای کاربران ویندوز زمان بر است
همانطور که پیش تر اشاره کردیم بزرگترین جذابیت کامپیوترهای یکپارچه، سادگی آنهاست که در بهترین شکل خود در iMac وجود دارد. نمایشگر داخلی، بلندگو، شبکه وایرلس 802.11ac و یک صفحه کلید و ماوس بی سیم همگی به این موضوع اشاره می کنند که شما فقط به یک کابل برق برای روشن کردن آی مک نیاز دارید.
آی مک های مختلفی در بازار هستند که از قیمت حدوداً 1370 دلاری برای مدل مبتدی 21.9 اینچی و پردازنده دو هسته ای که برای کارهای ساده کفایت می کند تا مدل های 27 اینچی، پردازنده های چهار هسته ای و نمایشگرهای 5K را شامل می شوند.
حتی در مدل های ارزان قیمت نیز نمایشگر IPS آی مک روشن و جذاب است. طراحی هوشمندانه این نمایشگر باعث شده تا حاشیه آلومینیومی آن از بسیاری از مانیتورهای رایج در بازار باریک تر باشد. به عنوان استاندارد تمامی آی مک ها از OS X بهره می برند که البته در صورت نیاز می توان به سادگی ویندوز را نیز نصب کرد.

2) Apple Mac mini


پردازنده: Intel Core i5-4260U | گرافیک: Intel Iris Graphics 5100 | رم: 4GB | Storage: 500GB hard disk | ارتباطات: Wireless: 802.11ac, Bluetooth 4.0 | ابعاد: 196 x 196 x 36mm
نکات مثبت: مقرون بصرفه ترین مکینتاش اپل، منبع تغذیه داخلی نیاز به انواع خارجی را از بین برده است
نکات منفی: قابلیت ارتقا بسیار محدود پس از خرید، ارتقای پر هزینه
اگر عزمتان جزم است که حتما یک کامپیوتر اپل را خریداری کنید اما قصد انجام هزینه های گزاف برای خرید آی مک یا مک بوک های این شرکت را ندارید، مک مینی بهترین گزینه است. این کامپیوتر بسیار مقرون بصرفه بوده و قدرت نسبتاً مناسبی نیز دارد.
همچنین طراحی زیبای مک مینی به لطف بدنه آلومینیومی و طراحی مینیمالیستی باعث شده تا با یک ظاهر مدرن و دوست داشتنی مواجه باشیم. مک مینی از نظر طراحی و ابعاد کوچکش به نوعی با سایر محصولات اپل متمایز است.
کانفیگ پایه مک مینی برای استفاده های معمولی بیش از حد نیاز بوده و OS X به خوبی اجرا می شود. همچنین می توانید از ویندوز نیز بر روی این کامپیوتر استفاده کنید. اپل شرایط را برای ارتقای مشخصات مک مینی سخت کرده، بنابراین اگر فکر می کنید بعداً مشخصات را ارتقا می دهید بهتر است از همان اول یک مدل قوی تر را انتخاب کنید. یک درایو Fusion Drive(چیزی شبیه به SSD) و 8 گیگابایت رم مشخصات توصیه شده ما می باشد، هرچند که هزیه مک کینی را افزایش می دهد.

3) Acer Revo One RL85


پردازنده: Intel Celeron 2957 | گرافیک: Intel HD Graphics | رم: 4GB | حافظه ذخیره سازی: 2TB hard disk | ارتباطات: 802.11n, Bluetooth 4.0 | :ابعاد 107 x 107 x 220mm
نکات مثبت: کوچک، زیبا و طراحی هوشمند، حافظه داخلی زیاد، مقرون بصرفه
نکات منفی: عملکرد نه چندان باثبات، آداپتور برق خارجی، عدم پشتیبانی از استاندارد 802.11ac
از آنجایی که Revo One یک کامپیوتر با مصارف چندرسانه ای است، از یک ریموت کنترل و طراحی آیپاد مانند برخوردار است. این کامپیوتر کوچک که ارتفاع آن به 22 سانتی متر می رسد از حافظه داخلی بسیار خوبی بهره می برد. کانفیگ پایه دارای 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی است که می توانید یک هارد یا SSD دیگر را نیز به آن اضافه کنید. همچنین پورت های زیادی نیز بر روی این کامپیوتر در نظر گرفته شده که شامل دو پورت USB 3، دو پورت USB 2، پورت HDMI و یک پورت DisplayPort می شود.
پردازنده های Celeron اینتل به همراه گرافیک مجتمع آن شما را مطمئن می کنند که خبری از اجرای بازی های جدید نیست. اما Revo One بدون شک برای اجرای برنامه های اداری و پخش فیلم های اچ دی مناسب خواهد بود.
همچنین به لطف شبکه بی سیم داخلی، شما می توانید آن را در هر قسمتی از منزل مثلاً در کنار تلویزیون یا مانیتور قرار داده و نگرانی از بابت کابل های روتر نداشته باشید.

4) HP Pavilion Mini


پردازنده: 1.9GHz Intel Core i3-40255U | رم: 4GB 1600MHz DDR3 SDRAM | حافظه ذخیره سازی: 1TB 5,400rpm HDD
نکات مثبت: طراحی زیبا، ابعاد کوچک
نکات منفی: پتانسیل ارتقای محدود، تعداد زیاد نرم افزارهای از پیش نصب شده
اگر قصد خرید یک مینی کامپیوتر را دارید تا در محل کارتان یک آدم باهوش بنظر برسید، زیر تلویزیون بنشینید و از تماشای محتوای چندرسانه ای لذت ببرید و یا ابزاری جمع و جور برای حل تکالیف فرزندتان، آن وقت اچ پی Pavilion Mini یک انتخاب هوشمندانه است.
اگرچه مشخصات مدل پایه به مذاق گیمرها(همینطور برای کارهای سنگین) خوش نخواهد آمد، اما اچ پی در مدل های گران تر از مشخصاتی استفاده کرده که به خوبی از عهده وظایف یک کامپیوتر مالتی مدیای خانگی بر می آید. همچنین این سری نسبت به Acer Revo RL85 نیز قیمت مناسبتری دارد.
مدلی که ما تست کردیم در واقع کانفیگ میان رده این کامپیوتر محسوب می شد که از بسیاری رقبای هم قیمت اما ضعیف تر نظیر Intel NUC، عملکرد بهتری را ارائه کرد. همچنین Pavilion Mini را می توان یک جایگزین ویندوزی هوشمند برای مک مینی به حساب آورد.

5) Dell Inspiron 3000


پردازنده: Intel Core i3-4170 | گرافیک: Intel HD Graphics 5000 | رم: 8GB | حافظه ذخیره سازی: 1TB hard disk | ارتباطات: Dell Wireless-N 1705, Bluetooth 4.0 |ابعاد: 178 x 388 x 431mm
نکات مثبت: طراحی استوانه ای، قدرت زیاد مدل رده بالا با پردازنده Core i5
نکات منفی: عدم امکان استفاده از SSD، پردازنده Core i3 تنها بصورت دو هسته ای
دسکتاپ کامپیوترهای Inspiron شرکت دل معمولاً به اندازه مواردی مانند Acer Revo One کوچک نیستند، اما با این حال باز هم به راحتی در دسته مینی کامپیوترها قرار می گیرند. طراحی مشکی با درزهای نقره ای تلاش Dell را برای تولید یک کامپیوتر زیبا و جذاب به خوبی نشان می دهد.
بصورت استاندارد این کامپیوتر از پردازنده Core i3 اینتل و 8 گیگابایت رم بهره می برد که بدین ترتیب انتظار عملکرد به مراتب بهتری نسبت به Revo One می رود.
با کمی هزینه بیشتر می توانید پردازنده چهارهسته ای Core i5-4460 و کارت گرافیک Nvidia GeForce GT705 را در اختیار داشته باشید که افزایش کارایی قابل توجهی را ایجاد می کند. دل همچنین پکیج های کامل را به همراه یک مانیتور 23 اینچی S2340L عرضه می کند.

6) HP 260 G1


پردازنده: Intel Celeron 2957U | رم: 2GB to 16GB 1600MHz DDR3 SDRAM | حافظه ذخیره سازی: 32GB M.2 SSD
نکات مثبت: دو شیار برای ارتقای رم، پورت های DisplayPort و VGA
نکات منفی: عدم وجود Wi-Fi یا بلوتوث، ظرفیت ذخیره سازی
HP 260 G1 بطور کلی یک محصول خوب محسوب می شود که برای کارهای سبک اعم از کارهای اداری یا استفاده در منزل، ایده آل است. پورت های DisplayPort و VGA موجود در این کامپیوتر به شما اجازه می دهند تا آن را به دامنه گسترده ای از نمایشگرها، حتی آنهایی که نیازمند آداپتور هستند، متصل کنید.
نکات دوست داشتنی زیادی در مورد HP 260 G1 وجود دارد، هر چند نمی توان آن را بدون نقص نامید(خصوصاً با توجه به قیمت)، اما هیچکدام از عیب و ایرادات این کامپیوتر مشکل ساز نبوده و احتمالاً کاربرانی که این مدل را خریداری می کنند اطلاع دارند که از یک کامپیوتر یکپارچه که کمتر از اکثر اسمارت فون های امروزی قیمت دارد، چه انتظاراتی می توان داشت.

7) Asus K31ADE


رم: Intel Core i3-4170 | گرافیک: Intel HD Graphics 5000 | رم: 4GB | حافظه ذخیره سازی: 1TB hard disk | ارتباطات: 802.11ac |ابعاد: 180 x 350 x 390mm
نکات مثبت: حالت توربو پردازنده تا فرکانس 3.7GHz، قابلیت تهیه درایو Blu-ray
نکات منفی: عدم امکان تهیه SSD، فقط 4 گیگابایت رم
به گفته ایسوس کامپیوتر دسکتاپیK31 تمام نیازهای شما در زمینه پردازش های روزانه را جوابگو خواهد بود. ظاهر متالیک و زیبای K31ADE یکی از جذابیت های آن محسوب می شود. همچنین ابعاد این کامپیوتر از اکثر کامپیوترهای سایز متوسط کوچکتر است.
همانند Dell Inspiron 3000، این مدل نیز از پردازنده دو هسته ای Core i3 و چهار گیگابایت رم بهره می برد. اما امکان ارتقا پردازنده به مدل های Core i5 و Core i7، ارتقای تراشه گرافیک به کارت گرافیک مستقل Nvidia GeForce یا AMD Radeon و حتی پورت USB 3.1 با سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه(در برخی مدل ها) وجود دارد.

8) Lenovo IdeaCentre Q190


پردازنده: Intel Celeron 1017U | گرافیک: Intel HD Graphics 3000 | رم: 4GB | حافظه ذخیره سازی: 500GB hard disk | ارتباطات: 802.11n wireless |ابعاد: 22 x 192 x 155mm
نکات مثبت: طراحی کارآمد، حافظه کافی
نکات منفی: پردازنده کند، عملکرد پایین گرافیک
وقتی می خواهیم یک کامپیوتر بخریم معمولاً به دنبال این هستیم که برای انجام کارهای معمولی که بیشترین بخش از نیاز اکثر کاربران را تشکیل می دهد، مناسب باشد. این کارها عموماً شامل وبگردی، ایمیل، چک کردن شکبه های اجتماعی مانند فیسبوک، تماشای یوتیوب و ویرایش فایل های متنی برای مدرسه یا محل کار می شود.
هیچکدام از این نوع کارها نیازمند حجم زیاد رم، حافظه ذخیره سازی زیاد و یا کارت گرافیک قدرتمند نمی باشند. بنابراین اگر این کارها چیزهایی هستند که در آینده از کامپیوتر خود انتظار دارید، IdeaCentre Q190 لنوو می تواند یک انتخاب عالی باشد.
به عنوان ارزان قیمت ترین میکرو کامپیوتر این لیست، Q190 از یک پایه برای نصب بصورت عمودی و یا اتصال آن به پشت نمایشگر بهره می برد.
بدون شک پردازنده دوهسته ای Celeron 1017U با سرعت 1.6 گیگاهرتزی توان انجام کارهایی به غیر از مثال های ذکر شده را نخواهد داشت، اما اگر بودجه شما محدود است و نحوه استفاده تان نیز به همین کارها محدود می شود، دچار مشکل نخواهید شد.
همچنین اگر از طراحی جمع و جور این کامپیوتر خوشتان آمده و نیاز به قدرت بیشتری دارید می توانید پردازنده را به مدل های Pentium یا Core i3 نیز ارتقا دهید.

9) LG Chromebase


پردازنده: Intel Celeron 2955U | گرافیک: Intel HD Graphics | رم: 2GB | حافظه ذخیره سازی: 16GB flash | وایرلس: 802.11n |ابعاد: 528 x 43 x 320mm
نکات مثبت: ارزش خرید بالا، کاربری آسان
نکات منفی: محدود به نرم افزارهای Chrome، صفحه کلید آزاردهنده
Chrome OS یک جانشین بسیار عالی برای ویندوز بر روی لپ تاپ ها محسوب می شود، اما ال جی با یک ایده جدید تلاش کرد تا سیستم عامل گوگل را بر روی یک کامپیوتر دسکتاپی یکپارچه نیز امتحان کند.
به عنوان یک کامپیوتر یکپارچه، کروم بیس نیز از مزایای iMac شامل عدم نیاز به کابل های مختلف، بلندگو و نمایشگر داخلی بهره می برد که قابل تحسین است. در واقع برخی از قطعات واقعاً ارزش خرید این کامپیوتر را بالا می برند، به عنوان مثال نمایشگر IPS واقعاً احساس خوبی به خریدار می دهد.
البته Chrome OS محدودیت های خاص خودش را نیز دارد. شما نمی توانید نرم افزارهای ویندوزی را اجرا کنید، بدین ترتیب برای مثال خبری از مایکروسافت آفیس نیست. Chrome OS با این ذهنیت طراحی شده که شما به جای استفاده از فایل های محلی، از فایل های ذخیره شده در سرویس های ابری استفاده خواهید کرد. به همین ترتیب نرم افزارهای مرتبط مایکروسافت بر روی مرورگر کروم اجرا می شود. سازگار شدن با این روند کاری کمی زمان بر است، اما در نهایت عملکرد خوبی را شاهد خواهید بود.

10) Lenovo ThinkCenter E50


پردازنده: Pentium J2900 Bay Trail | رم: 4GB to 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM | حافظه ذخیره سازی: 3.5-inch Western Digital 500GB 5400RPM hard disk drive
نکات مثبت: منبع تغذیه لپ تاپی، پورت های اصلی
نکات منفی: یک شیار ارتقای رم، فقط یک پورت USB 3.0
Lenovo E50 یک کامپیوتر دسکتاپی کوچک و زیباست که برای کاهش هزینه، محدودیت های زیادی را ارائه نمی کند. در واقع این مدل بالاترین رده را در بین کامپیوترهای ارزان قیمت و مبتدی داشته و یک workstation مستحکم، پایدار و مقرون بصرفه می باشد. حتی در صورت نیاز می توانید این کامپیوتر را به صورت کارکرده خریداری کنید.
احتمالاً لنوو زمان زیادی را برای طراحی این کامپیوتر دسکتاپی صرف کرده تا در این رده قیمتی به خوبی با سایر مدل ها قابل رقابت باشد. شاید قیمت Lenovo E50 شما را در ابتدا فریب دهد، اما وقتی به مشخصات فنی نگاه می کنید متوجه ارزش خرید بالای آن خواهید شد. شما حتی یک صفحه کلید و ماوس عالی و یک نسخه از ویندوز 8.1 (بسته به منطقه) را نیز در اختیار خواهید داشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آی مک جدید ، شاهکار مهندسی اپل