ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از رد طرح راه‌اندازی پیام‌رسان مالی و ارز دیجیتال در جلسه‌ی امروز این کمیسیون خبر داد.
محمدمهدی مفتح درباره‌ی جلسه‌ی امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: به عنوان کمیسیون فرعی، موضوع طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی با حضور مسئولان ذیربط بررسی شد.
وی ادامه داد: در ماده‌ی ۵ این طرح که به کمیسیون ارجاع شده، آمده با هدف تنوع بخشی و تسهیل ابزارها و روش‌ها در پرداختی کشور، بانک مرکزی موظف است زمینه‌ی لازم برای راه‌اندازی انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه‌ی دولتی و غیر دولتی را فراهم کند.
به گفته‌ی وی، پس از توضیح نمایندگان بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس، کلیات طرح رد شد.
مفتح در پایان گفت: متن استفساریه و پاسخ کمیسیون برای بررسی و رای‌گیری در صحن علنی تدوین و به هیات رئیسه‌ی مجلس ارسال می‌شود.
بیستم مردادماه رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفته بود: زیرساخت‌های لازم برای ورود ارزهای دیجیتال به بورس فراهم شده است و مانعی در این باره وجود ندارد.
شاپور محمدی افزود: اصل موضوع معاملات ارز دیجیتال مربوط به بانک مرکزی و زیر نظر این بانک است اما سازمان بورس برای هرگونه همکاری آمادگی دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه