ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

به گزارش ایرنا، توانایی ارائه‌ی خدمات بین‌المللی، جلب اعتماد مردمی و رعایت کیفیت در چارچوب استانداردهای جهانی مهم‌ترین مولفه‌هایی هستند که به گفته‌ی کارشناسان برای دوام یک پیام‌رسان ضروری است.
انتشار نتایج یک نظرسنجی درباره‌ی میزان مراجعه‌ی مردم به پیام‌رسان‌ها و مشخص شدن کاهش اقبال مردم نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی، بار دیگر این پرسش‌ها را تداعی کرد که آیا راه‌اندازی یک باره‌ی چندین پیام‌رسان - در حالیکه در فرایند جهانی راه‌اندازی آن به سال‌ها مطالعه و بررسی دقیق نیاز دارد - تلاش برای کوچ اجباری مردم به این پیام‌رسان‌ها صحیح بوده است یا خیر.
بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در خرداد امسال انجام شد، ۶۶ درصد مردم حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که در این میان ۴۶.۷ درصد فقط شبکه‌های اجتماعی خارجی، ۳.۹ درصد فقط شبکه‌های اجتماعی داخلی و ۱۴.۱ درصد هم شبکه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی استفاده می‌کنند.
طبق این نظرسنجی ۶۲ درصد از پاسخگویان از تلگرام، ۳۲.۲ درصد از اینستاگرم، ۲۵ درصد از واتس‌اپ، ۳.۶ درصد از فیس‌بوک، ۲.۷ درصد از توئیتر و ۱۳.۵ درصد از سروش استفاده می‌کنند.
از بین کسانی که از تلگرام استفاده می‌کنند، ۳۳ درصد از واتس‌اپ، ۵۲.۹ درصد از اینستاگرم، ۶.۷ درصد از فیسبوک، ۵ درصد از توئیتر و ۱۶.۹ درصد از سروش نیز استفاده می‌کنند.
همچنین از میان کسانی که از واتس‌اپ استفاده می‌کنند، ۶۶ درصد از تلگرام، ۵۹.۲ درصد از اینستاگرم، ۸.۶ درصد از فیسبوک، ۵.۸ درصد از توئیتر و ۱۸.۴ درصد از سروش نیز بهره می‌گیرند.
نتایج این بررسی نشان می‌دهد از بین کسانی که از اینستاگرم استفاده می‌کنند، ۸۱ درصد از تلگرام، ۴۵.۷ درصد از واتس‌اپ، ۹.۲ درصد از فیسبوک، ۷.۱ درصد از توئیتر و ۱۵.۸ درصد از سروش نیز برای تبادل پیام بهره‌برداری می‌کنند و از بین کسانی که از فیسبوک استفاده می‌کنند، ۹۱.۳ درصد از تلگرام، ۵۹ درصد از واتس‌اپ، ۸۲ درصد از اینستاگرام، ۲۸.۶ درصد از توئیتر و ۱۰.۹ درصد از سروش نیز استفاده می‌کنند.
از بین کسانی که از توئیتر استفاده می‌کنند، ۹۲.۴ درصد از تلگرام، ۵۳.۸ درصد از واتس‌اپ، ۸۴.۹ درصد از اینستاگرم، ۳۸.۷ درصد از فیسبوک و ۱۰.۹ درصد از سروش استفاده می‌کنند و از بین کسانی که از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کنند ۶۰.۴ درصد از تلگرام، ۳۳.۱ درصد از واتس‌اپ، ۳۶.۹ درصد از اینستاگرم، ۵.۱ درصد از فیسبوک و ۲.۱ درصد از توئیتر استفاده می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه