سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ آبان

شرکت Sigfox یک استارتاپ فرانسوی است که  هدف آن ایجاد شبکه‌ی جهانی از اینترنت اشیا (IoT) و استفاده از آنان به منظور اتصال، نظارت و کنترل دستگاه‌هایی مانند آلارم هوشمند خانگی، ماشین‌آلات، یخچال و چراغ‌های شهری می‌باشد. هرچند چالشی مستقیم برای ارائه‌دهندگان شبکه‌های موجود محسوب نمی‌شود، اما با رشد اینترنت اشیا، این استارتاپ هم سهمی قابل توجه برای خود به وجود می‌آورد. این شرکت  همچنین فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه‌ی اتصال اشیای هوشمند با مصرف کم به شبکه‌های بی‌سیم انجام داده است.
امروز شرکت Sigfox تأیید کرد، ۱۶۰‌ میلیون دلار بودجه برای ایجاد یک شبکه‌ی تجاری مبتنی بر اینترنت اشیا جمع آوری کرده است که مجموع سرمایه‌ی خود را به  بیش از ۳۰۰ میلیون دلار می‌رساند. از جمله تامین‌کنندگان سرمایه‌ی این شرکت می‌توان به Salesforce Ventures ،gas giant Total ، بنیانگذار و کارآفرین  Parrot ـ Henri Seydoux ،Alto Invest ،Swen CP و Tamer Group اشاره کرد.  پیش از این سرمایه‌گذارانی مانند  Bpifrance ،Elliott ،Intel Capital ،Air Liquide ،Idinvest Partners و IXO هم از ابتکار عمل مذکور حمایت کرده بودند.
انتظار می‌رود صنایع مختلف، دولت‌ها و دیگر سازمان‌های بزرگ برای کنترل نحوه‌ی فعالیت سیستم‌های الکترونیکی و هوشمند خود و جمع آوری داده‌ی آنها از راه‌اندازی چنین شبکه‌ای حمایت کنند. Sigfox می‌گوید با رساندن مجموع سرمایه‌ی خود به ۳۰۰ میلیون دلار، شبکه‌ی یاد شده را فعلا در ۲۶ کشور عملیاتی خواهد کرد.
بودجه‌ی این شرکت در حال افزایش است و امید می‌رود تا سال ۲۰۱۸، ۶۰ کشور زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

برچسب هاSigfox
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Bluetooth 5 : از چهاربرابر برد بیشتر و دو برابر سرعت بیشتر برخوردار است