تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ خرداد

بلوتوث در همه جا وجود دارد، بسیار آسان است که فراموش کنیم بلوتوث همچنان به عنوان یک تکنولوژی تکامل یافته محسوب می شود. گروه منافع ویژه ی بلوتوث (SIG) به تعریف استانداردها می پردازند، و در اواخر سال گذشته، در مورد آن چه که در سال آینده به عنوان نسخه ی اصلی تغییریافته از سال 2009 به بازار عرضه می شود به شوخی پرداخت. امروز، ظاهر این دستگاه اطلاعات بیشتری در مورد آن چه که ما می توانیم از عرضه شدن بلوتوث 5 به بازار انتظار داشته باشیم در اختیار ما قرار می دهد. و این محصولی است که ما در پایان سال 2016 و یا اوایل سال 2017 منتظر آن هستیم. برای کسانی که در آغاز راه هستند، نسخه ی بعدی از چهاربرابر برد بیشتر در برقراری ارتباط و دوبرابر سرعت بیشتر برخوردار است اما هیچ گونه افزایشی در میزان مصرف انرژی آن ایجاد نشده و از استاندارد مصرف پایین انرژی برخوردار است.

مزایای این پیشرفت های به خصوص صورت گرفته، تقریبا به آسانی قابل درک هستند. بلندگوی بلوتوث شما نباید در زمانی که تلفن خود را به صورت اتفاقی به آشپرخانه می برید، قطع و وصل شود و یا ساعت هوشمند شما باید اطلاعیه های به روز را با سرعت بیشتری دریافت کند و در اختیار شما قرار دهد، و با وجود پهنای بیشتر برای انتقال داده ها، این امر به آسانی امکان پذیر خواهد بود. این مسئله از زمانی که دستگاه های متصل به اینترنت و بلوتوث به مکالمات روزمره ی ما وارد شده اند، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

دستگاه های بلوتوث که به پخش کردن اطلاعات می پردازند، برخلاف انواع دستگاه هایی که شما از آنها استفاده می کنید، بیش از پیش معمول و مستقل شده اند و از طرف دیگر برقراری ارتباط به کمک آن ها آسان تر شده است. بلوتوث 5 به افزایش ظرفیت انتشار تا 8 برابر می پردازد که این مسئله بدین معناست که امکان ارسال و دریافت داده های بیشتری در یک تعامل وجود دارند. به جای اینکه یک بلوتوث به همراه یک URL به ایجاد سروصدا در تلفن شما بپردازد تا اطلاعات بیشتری را در مورد یک نمایشگاه موزه در اختیار شما قرا ردهد، به عنوان مثال، می تواند به تعیین موقعیت داخلی شما بپردازد و برای شما یک کوپن تخفیف در یک فروشگاه به خصوص، تنها در یک چشم به هم زدن ، تهیه کند.

بلوتوث SIG تجارتی نیست که تمام رویاهای تکنولوژیکی شما را به واقعیت تبدیل کند اما در عوض، به بهبود بخشیدن به چیزهایی مانند ظرفیت داده ها و برد سرعت علاقه دارد و به همه ی افراد اجازه می دهد تا در مورد اپلیکیشن های جدید و دستگاه های قابل اتصال به آن، رویاپردازی کنند.

برچسب هاBluetooth 5SIG
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هدفونی که با نور خورشید شارژ میشود