کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۶ فروردين

خداحافظ Altaba. پروژه‌ی فروش یاهو به غول تجارت مخابرات آمریکایی Verizon در سال ۲۰۱۷ کلید خورد. شرکت یاهو که سهامدار ۱۵ درصد از سهام غول فروش اینترنتی Alibaba و ۳۵.۵ درصد از سهام Yahoo Japan بود، پس از خریده شدن توسط Verizon، شرکت Altaba نامیده شد، حالا این واحد تجاری اعلام کرد سهام سود آورش در Alibaba را می‌فروشد و این فروشگاه از دسترس خارج می‌شود.
این واحد تجاری – اقتصادی مدت‌ها است به عنوان پراکسی در Alibaba وجود دارد و انتظار می‌رود فروش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برای سهامداران داشته باشد.
سهام Yahoo Japan در سپتامبر با مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار واگذار شد و حالا Altaba باقی مانده‌ی سهام Alibaba را که پس از فروش بخشی از آن در سال گذشته، هم‌اکنون ۱۱ درصد است، انتقال می‌دهد؛ Altaba دومین سهامدار بزرگ Alibaba است – و از سه ماهه‌ی چهارم از دنیای تجارت خارج می‌شود.
انتظار می‌رود این فروش بازگشت خالصی حدود ۴۰ میلیارد دلار برای سهامداران Altaba داشته باشد، محدوده‌ی ارائه شده بین ۳۹.۸ میلیارد دلار تا ۴۱.۱ میلیارد دلار بر اساس قیمت‌های سهام و هزینه‌های مرتبط است و در دو مرحله اتفاق می‌افتد. در مرحله‌ی اول ۵۰ درصد سهام شرکت فروخته می‌شود و بقیه در صورت تایید سهامداران واگذار می‌شوند.
Thomas J.McInerney، مدیرعامل Altaba در بیانیه‌ای گفت: "از ژوئن ۲۰۱۷ ما یک سری اقدامات بزرگ برای بالا بردن ارزش سهام سهامداران انجام دادیم که نتایج سودمندی به بار آورد، کم‌ارزش شدن معاملات را کاهش دادیم و ارزش سهام‌مان به طرز معناداری افزایش پیدا کرد. قدم بعدی برای سهامداران برنامه‌ای است که حالا اعلام کردیم و نشان‌دهنده‌ی یک قدم بزرگ است که در کنترل ماست و می‌تواند کاهش ارزش دارایی خالص ما را کمتر کند."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه