کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

Apple اخیراً تکنولوژی پلتفرم موسیقی مبتنی بر رایانش‌ابری شرکتی با نام Omnifone را خریداری کرده و تعداد زیادی از کارکنان سابق آن را نیز به خدمت گرفت. البته اولین بار در ماه جولای سال جاری، پس از اعلام ورشکستگی Omnifone، از علاقه‌ی Apple به این شرکت باخبر شدیم، اما در آن زمان چنین خبری مورد تأیید قرار نگرفت.
در حال حاضر حداقل ۱۶ نفر از کارمندان مستقر در لندن Omniform، برای Apple کار می‌کنند و این شرکت تکنولوژی‌های خاص را از کمپانی مورد بحث خریداری کرده ‌است. در واقع، بخشی از فناوری در کنار استعداد افراد به خدمت گرفته شده است. البته این قرارداد به صورت مالکیت کامل نخواهد بود و Apple به پتنت‌های شرکت مذکور دسترسی نخواهد داشت.
خبر مذکور از سوی بنیانگذار اصلی Omnifone ، آقای Rob Lewis،  اعلام شد. این در حالیی است که او برای سرمایه‌گذاری محصول بعدی موسیقی streaming خود با نام Electric Jukebo  آماده می‌شود و قرار است آن را هفته‌ی جاری روانه‌ی بازار کند. لازم به ذکر است به وسیله‌ی Electric Jukebox، تلویزیون‌ها به دستگاه‌های پخش موسیقی تبدیل می‌شوند.
سرویس موسیقی streaming یک مسیر نسبتا جدید کسب‌وکار برای شرکت Apple محسوب می‌شود.
در ۳ ماهه‌ی گذشته، Apple اعلام کرد که مجموع درآمد کلیه‌ی سرویس‌ها تا۲۴ درصد افزایش و به۶/۳  میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

برچسب هاMusicAppleOmnifone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیش از 11 میلیون مشترک پس از گذشت یکماه از راه اندازی اپل موزیک