گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

در نیمه‌ی نخست سال جاری Apple شاهد کاهش تقاضاهای دولتی در زمینه‌ی اطلاعات و افزایش دستورات امنیت ملی مخفی بود. آمار و ارقام جدید حاکی از آن است، آنطور که اولین گزارش شفافیت‌سازی شش ماهه‌ی شرکت نشان داد، Apple به میزان 30814 درخواست برای دسترسی به 233052 دستگاه در نیمه‌ی اول سال جاری دریافت کرده است که این در مقایسه با سال قبل 6 درصد کاهش یافته است. همینطور در مدت مشابه Apple برای43836 تنها 3020 درخواست ثبت کرده است، همانند محتوای iCloud، عکس‌های ذخیره شده، ایمیل‌ها، مخاطبین و پشتیبان‌گیری دستگاه می‌باشد. این درخواست حساب‌ها نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.
با توجه به آمارها، Apple به حجم زیادی از حساب‌های کاربری که در واقع حساب‌های غیرمجاز هستند، اشاره کرد. در ماه مارس، هکرها از Apple درخواست باج کرده بودند و یا اینکه میلیون‌ها حساب iCloud را از راه دور پاک کرده بودند. هر چند هکرها تهدیدات خود را دنبال نکردند.
اما تعداد دستورات امنیت ملی، شامل احکام مخفی از جانب دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی، در طول دوره افزایش یافته است. Apple در سال جاری 13250 تا 13499 دستور امنیت ملی دریافت کرد که حدود 9000 تا 9249 مخاطب را از خود متاثر ساخت. این میزان در مقایسه با سال قبل 3 برابر افزایش داشته است و این بزرگترین تعداد دستورات امنیت ملی است که Apple در طول پنج سال از انتشار گزارش شفافیت‌سازی خود ارائه داده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه