سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

اوایل سال جاری، سازمان The Wi-Fi Alliance که بر استانداردهای Wi-Fi نظارت دارد، استاندارد جدیدی را معرفی کرد که EasyMesh نامیده می‌شود. EasyMesh استاندارد مشترکی برای روترهای مش تنظیم می‌کند که با دیگر روترهای مش تولید شده توسط شرکت‌های مختلف کار می‌کند. در حال حاضر، اولین دستگاهی از این نمونه که به این استاندارد می‌پیوندد، معرفی شد.
هفته‌ی گذشته، Arris تولیدکننده‌ی روتر اعلام کرد اولین روتر مبتنی بر استاندارد EasyMesh، به نام VAP4641 Wireless Extender را رونمایی می‌کند. این توسعه‌دهنده از فناوری 802.11ac موج۲ استفاده می‌کند و زمانیکه به طور گسترده‌ای در دسترس قرار بگیرد با دیگر دستگاه‌های گواهی شده هماهنگ می‌شود.
تا پیش از این، کاربران لزوما برای مش کردن روترها باید همگی آن‌ها را از یک شرکت سازنده خریداری می‌کردند. روترهای مش – دستگاه‌هایی که به افراد اجازه‌ی ادغام بیش از یک روتر را در یک شبکه‌ی یکتا و بزرگ‌تر برای کارهای خانگی و اداری می‌دهد – فقط با آن‌هایی کار می‌کردند که تولیدشده‌ی یک شرکت بودند. پس اگر فرد قصد تغییر یک روتر را داشت، باید روتری نزدیک به همان محصول را تهیه می‌کرد. با استاندارد جدید، کاربران می‌توانند روترهای مش را با هم ادغام و تنظیم کنند تا شبکه‌ی Wi-Fi را در خانه‌ها یا محل کارشان توسعه دهند – این قابلیت را استاندارد EasyMesh پشتیبانی می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه