کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

این شرکت کانادایی در روز چهارشنبه اعلام داشت که به دلیل استقبال ضعیف آخرین گوشی اندرویدی این شرکت، از بخش تولید گوشی کناره‌گیری خواهد کرد. به جای آن و به منظور کاهش هزینه‌ها، BlackBerry به طرح‌، ساخت و فروش چنین دستگا‌ه‌هایی از طریق دیگر شرکا مبادرت خواهد ورزید. ‌Blackberry قصد دارد تمامی فعالیت‌های توسعه‌ی سخت‌افزار داخلی‌اش را به شرکت‌های دیگر برون‌سپاری کند. این شرکت تاکنون تنها نام یک شریک را اعلام کرده است؛ شرکت اندونزیایی BB Merah Putih.
این تصمیم BlackBerry، به یکی از مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین تولیدات صنعت موبایل پایان خواهد داد و به این شرکت کمک خواهد کرد با توان بهتری بر روی نرم‌افزارها و سرویس‌ها تمرکز کند. BlackBerry در اوایل پیداش گوشی‌های تلفن، جزء شرکت‌های موفق این حوزه محسوب می‌شد.
همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، Blackberry موفق به مواجه با ظهور گوشی‌های Apple iPhone نشد و استفاده از پلتفرم Google Android نیز چاره‌ی کارشان قرار نگرفت.. مصرف‌کنندگان نیز با وجود تلاش‌های فراوان این شرکت برای عرضه‌ی گوشی‌های Android با قابلیت بالا، توجه چندانی به آن نشان ندادند.
در سال ۲۰۰۹، Blackberry پشت سر Nokia، یک‌پنجم بازار تلفن‌های همراه را در اختیار خود داشت، در حالی که این مقدار هم‌اکنون به سختی به یک درصد می‌رسد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پست‌های BlackBerry حاکی از سود کم در بخش نرم‌افزار‌های امنیتی