کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

پس از اینکه Grab جذب سرمایه‌ی ۱.۴۶ میلیارد دلاری از SoftBank را اعلام کرد، این شرکت جدیدترین عضو اضافه شده به SoftBank Vision Fund نام گرفت. این شرکت به‌اشتراک‌گذاری خودرو مستقر در جنوب شرق آسیا گفت از سرمایه‌ی جدید برای توسعه‌ی استراتژی اپ‌اش استفاده می‌کند، و امیدوار است که سرویسش به یک اپ روزانه برای مشتریان تبدیل شود، اما این امکان هم وجود دارد که از سرمایه‌ی جدید برای مبارزه با رقیبش، Go-Jek استفاده کند.
این معامله که اولین‌بار توسط TechCrunch در دسامبر گزارش شد، سرمایه‌ی دور سری H شرکت را تا ۴.۵ میلیارد دلار می‌رساند. دیگر سرمایه‌گذاران این دور عبارتند از: تویوتا، مایکروسافت، هیوندای و Booking Holdings.
معامله‌ی جدید به این معنا است که Grab تاکنون بیش از ۷.۵ میلیارد دلار تامین سرمایه داشته است. Grab که سال گذشته کسب‌وکار به‌اشتراک‌گذاری خودرو را از Uber خرید، زمانیکه سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری تویوتا در سری H در ماه ژوئن را اعلام کرد، ارزش بازارش به ۱۱ میلیارد دلار رسید. منبعی به TechCrunch گفت بر مبنای سرمایه‌گذاری جدید، سرمایه‌ی بازار Grab حالا به ۱۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه