سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

شرکت چینی MediaTek در تلاش است تا برای رقابت با دیگر رهبران قدرتمند در بازار جهانی تراشه‌ها، محصول جدید خود را همگام با فناوری‌های روز دنیا به نمایش در بیاورد. به گزارش Gizmochina، این کمپانی برای اولین بار است که تراشه‌ی Helio M70 را با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی 5G و بر طبق استاندارد 5G New Radio (5G NR)، توسعه داده است.
مودم Helio M70 از حداکثر سرعت دانلود تا 5 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، البته دیگر ویژگی معرفی نشده‌ی این پردازنده در ماه ژوئن به‌ صورت رسمی معرفی خواهد شد. نماینده‌ی  MediaTek اعلام کرد در حال حاضر با شرکت‌هایی نظیر Nokia و Huawei و بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه همکاری می‌کند و قابلیت‌های این تراشه را برای استفاده در محصولات در سال ۲۰۱۹ تضمین می‌کند.
بنابراین برای استفاده از اولین دستگاه‌هایی مجهز به پردازنده‌ی چینی و با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G باید تا سال آینده منتظر بمانید.
با این‌ حال عرضه‌ی عمده‌ی این مودم‌ها از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی‌ شده است. اولین موبایل با پشتیبانی 5G توسط کمپانی Qualcomm معرفی شد. مودم این محصول Snapdragon X50 است و قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ ارائه شود. کمپانی Intel همچنین اعلام کرد که در حال‌ توسعه‌ی مودم‌های 5G است و پروژه تا سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید. سامسونگ نیز از قافله عقب نمانده و رسماً اعلام کرد در حال کاربر روی مودم‌های 5G است، اما رونمایی محصول جدید Exynos 5 با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، برای روزنامه‌نگاران در CES 2018 در پشت درهای بسته صورت گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه