تصویر و هنر
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

اوایل صبح جمعه، ۲۸ دسامبر، نتفلیکس به بینندگانش هدیه‌ی کریسمس داد: فصل جدیدی از سری مجموعه‌های تخیلی – تکنیکی Black Mirror که در غالب فیلمی تعاملی با عنوان Bandersnatch است، منتشر شد. عرضه‌ی این مجموعه به طور کامل یک راز نبود – از اواخر اکتبر شایعاتی مبنی بر انتشار آن وجود داشت – اما نتفلیکس درباره‌ی داستان و هدف آن کاملا رازدار ماند.
در Reddit رقابت بر سر حل کردن معماها و ابهامات این چنین سریال‌هایی به سرگرمی معمول تبدیل شده است. در اینجا، کاربران دور هم جمع می‌شوند و تلاش می‌کنند هر اسراری از داستان قتل واقعی تا فانتزی‌های تخیلی چون هویت جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت را کشف کنند. این در شرایطی بود که سریال HBO Westworld هم تمامی فصل دومش را با معماهای مبهم شامل کدهای دوتایی و هگزادسیمال گذراند.
Bandersnatch ممکن است به طور خاص برای رمزگشایی به شیوه‌ی پازل‌های Westworld طراحی نشده باشد، اما هنوز هم پروژه‌ی پیچیده ای است که کاربرانِ Reddit به دنبال تشریح آن است. این قسمت که مربوط به سال ۱۹۸۴ است، درباره‌ی برنامه‌نویسی به نام استفان است که سخت تلاش می‌کند بازی ویدئویی تعاملی را که پر از انتخاب‌های مستقیم کاربر است، کامل کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه