کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ بهمن

شرکت PlanetLabs که درزمینه‌ی ارسال ماهواره به فضا و نقشه‌برداری‌های فضایی فعالیت دارد، ماهواره‌ی Terra Bella و تمامی فعالیت‌های مرتبط به آن را از شرکت Google خریداری نموده است. شرایط این معامله هنوز فاش نشده است. در سال 2014 Google ماهواره‌ی تصویربردار Skybox را خریداری نمود و در سال گذشته با تغییر نام تجاری آن به Terra Bella به بهره‌برداری از آن پرداخت.
ویل مارشال مؤسس و مدیر اجرایی PlanetLabs اشاره کرد که Google پس از اتمام این معامله، قراردادی چندساله مبنی بر دریافت عکس‌برداری‌های ماهواره‌ای را با این شرکت نوشته است.
وی همچنین اضافه می‌کند که این شرکت مدت‌هاست که دست آوردهای تیم Terra Bella را تحسین کرده‌ و تصورشان بر آن است که مجموع 7 ماهواره‌ی SkySat  که دارای کیفیت تصویر بالایی هستند، به‌عنوان مکملی برای ناوگان 60 ماهواره‌ای Planet عمل می‌کند که از کیفیت تصویر متوسطی برخوردارند.
برنامه‌ی Terra Bella جدا از پروژه‌ی Loon  شرکت Alphabet’s X می‌باشد که مبتنی بر ارسال اینترنت به کمک پرتو افکنی و از طریق هواست. پروژه‌هایی که کاملاً به‌دور از زمینه‌ی فعالیت‌های Google می‌باشند. همچنین طی گزارشی Google قصد فروش برخی از گروه‌های رباتیک خود را در سر دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه