موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر

LG V10 تنها یک گوشی هوشمند پرچمدار نیست، در واقع منصفانه است اگر V10 را نخستین ابرگوشی جهان بنامیم.
اما چرا؟ خب بیایید با دو نمایشگر این گوشی شروع کنیم. نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح QuadHD صفحه نمایش اصلی گوشی محسوب می شود. اما یک نمایشگر کوچکتر نیز وجود دارد که بصورت فیزیکی به گوشی متصل بوده، عملکردی متفاوت داشته و 24 ساعته روشن است. این نمایشگر زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن ها، میانبر اپ ها و تنظیمات را نمایش می دهد. در برخی از برنامه ها، این نمایشگر می تواند تنظیمات بیشتر را بدون اشغال فضای نمایشگر اصلی به کاربر نشان دهد.


پس از این به سراغ دو دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در V10 می رویم که امکان ثبت عکس های سلفی عریض را فراهم می کند.
بدنه گوشی از فولاد ضد زنگ 316L ساخته شده و قسمت پشتی از محافظ Dura Guard، پوششی سیلیکونی که جلوی ضربات را می گیرد، بهره می برد.
ال جی در V10 از یک چیپست کوالکام اسنپدراگون 808، 4 گیگابایت رم و یک باتری 3000 میلی آمپری استفاده کرده است. حافظه داخلی گوشی 64 گیگابایت می باشد که از طریق کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت دیگر نیز قابل افزایش است. همچنین یک آمپلی فایر هدفون مخصوص 32 بیتی برای پخش فایل های صوتی با کیفیت بالا در گوشی وجود دارد.
V10 از اندروید 5.1.1 آنبات چوبی بهره می برد اما ال جی هر زمان که بتواند اندروید M را نیز برای این گوشی منتشر خواهد کرد.
در قسمت پشتی گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس لیزری حضور دارد که در G4 هم دیده بودیم. دهانه دیافراگم لنز این دوربین f/1.8 می باشد که عملکرد مطلوب در شرایط نوری ضعیف را نوید می دهد.
در بخش فیلمبرداری یک حالت تمام دستی وجود دارد که همانند بخش عکاسی به شما امکان تنظیم همه چیز از جمله تعادل سفیدی، ISO و سرعت شاتر را می دهد. اما از آنجایی که ضبط صدا نیز در هنگام فیلمبرداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این حالت به شما اجازه می دهد سطح صدا را نیز کنترل کنید. با سه میکروفون تعبیه شده در گوشی، شما می توانید جهت صدا را کنترل کرده و به لطف فیلتر حذف نویز، صدایی شفاف و بدون مشکل را ضبط نمایید.
یکی دیگر از ویژگی های جالب دوربین قابلیت ویرایش کلیپ های ویدیویی طولانی به کلیپ های 15 ثانیه ای است. این کار با تحلیل بردارهای حرکت برای انتخاب بهترین بخش های ویدیو صورت می گیرد.
ال جی همچنین به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوها را بلافاصله پس از ثبت آنها، به مراتب آسان تر کرده است. پس از ثبت عکس یک آیکون نمایش داده می شود که به شما اجازه می دهد با استفاده از پرکاربردترین برنامه های به اشتراک گذاری تان مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، ایمیل، پیام رسانی و غیره عکس های خودتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
در زیر دوربین، یک سنسور اثرانگشت وجود دارد که به عنوان دکمه پاور نیز عمل می کند. البته ال جی باز هم از دکمه های کنترل صدا در قسمت پشتی استفاده کرده است.
ال جی این گوشی هوشمند قدرتمند را در رنگ های مشکی، سفید، بژ، آبی اقیانوسی و آبی عقیقی عرضه خواهد کرد. عرضه گوشی نخست در کره جنوبی و در ماه جاری آغاز شده و سپس در ایالات متحده، چین و سایر کشورهای منطقه آسیا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه صورت می گیرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه جهانی گوشی ال جیV10 آغاز شد