گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

گوگل اعلام کرد با هدف بهبود توانایی تشخیص آهنگ‌ها بر روی موبایل‌های آیفون، Sound Search را در Now Playing ادغام کرد. Now Playing که سال گذشته معرفی شد، از یادگیری عمیق بر روی دستگاه‌ها برای شناسایی ده‌ها هزار آهنگ محبوب استفاده می‌کند. Sound Search هم که پیش از Now Playing وجود داشته، و اکنون در داخل این ابزار جدید معرفی شده، توانایی تشخیص ده‌ها میلیون آهنگ را دارد. Sound Search بر روی سرورها عمل می‌کند و از طریق فشار چند ثانیه‌ای دکمه‌ی Google Assistant در موبایل‌های اندروید یا در اپلیکیشن Google Search در دسترس است.
Now Playing با استفاده از شبکه‌ی عصبی پیچشی کار می‌کند و به آهنگ‌ها مبتنی بر ضبط‌های هشت ثانیه‌ای اثر انگشت یکتایی می‌دهد. پایگاه داده‌ی موسیقی بر روی دستگاه‌های دارای Now Playing با توجه به حجم کم می‌تواند همیشه روشن بماند و به آهنگ‌ها برای شناسایی گوش دهد. Now Playing روی گوشی هوشمند Pixel 2، نام و عنوان آهنگ‌های پخش شده در اطراف موبایل را در پایین صفحه‌ی گوشی نمایش می‌دهد.
مهندسان گوگل به منظور گسترش کتابخانه‌ی خیلی بزرگ‌تری از آهنگ‌ها، اندازه‌ی شبکه‌ی عصبی استفاده شده برای شناسایی آهنگ‌ها را چهار برابر کردند، و حجم مورد استفاده در فرایند شناسایی آهنگ‌ها را افزایش دادند.
مبتنی بر پست وبلاگی، پیشرفت‌های بیشتری در سرعت و دقت شناسایی موسیقی گوگل در محیط‌های پر سر و صدا در حال انجام است.
اپل نیز که در سال قبل، اپلیکیشن محبوب شناسایی موسیقی Songza را خریداری کرد، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها برای Siri را در هفته‌ی جاری، از جمله توانایی جستجو و تشخیص آهنگ‌ها بر اساس متن شعر را اعلام کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه