ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ ارديبهشت

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با اعلام اینکه با اجرای تغییرات در بدنه مدیران شبکه، اهداف و برنامه‌های تعیین شده با سرعت بیشتری محقق می‌شود، از اجرای طرح تحول و رویکرد پلتفرمی (سکوی ارائه خدمات) در این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش شرکت ملی پست، حسین نعمتی در مراسم معارفه دو معاون این شرکت اظهار داشت: در اجرای طرح تحول، به دنبال خلق ارزش افزوده و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های شبکه متناسب با شرایط حاکم بر جامعه و تامین نیازهای مشتریان هستیم.
وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر جوان‌گرایی و به کارگیری نیروهای خلاق و باانگیزه در پست‌های کلیدی و تصمیم‌ساز، افزود: توجه بیشتر به استفاده از نیروهای جوان از سال گذشته در پست آغاز شده است و به کمک همین فکرهای جوان به ویژه در سطح هیئت مدیره، طرح تحول و رویکرد پلتفرمی (سکوی ارائه خدمات) طراحی شده که به زودی اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر ماهیت خدماتی بودن شبکه پستی و هزینه بر بودن در بحث سرمایه‌ها و تجهیزات، گفت: در رویکرد جدید، نگاه ما به سمت بهره‌وری بیشتر از امکانات و جلوگیری از استهلاک و فرسودگی سرمایه‌ها است.
معاون وزیر ارتباطات در ادامه به وضعیت عملکردی شرکت ملی پست در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار ارز، کسب و کار پست را مانند بسیاری دیگر از کسب و کارها دچار آسیب دیدگی کرد، اما با اتخاد تدابیر مناسب و مدیریت هوشمندانه، درآمد شبکه به دلیل ارائه خدمات با ارزش افزوده بیشتر، رشد داشت و ترافیک هم وضعیت مناسبی را پشت سر گذاشت.
نعمتی موضوع همکاری پست به عنوان یک شرکت دولتی با الوپیک به عنوان بخش خصوصی را نیز یادآور شد و گفت: این همکاری می‌تواند آغاز حرکتی نو در ارائه خدمات نوین و همسو با پست‌های موفق دنیا باشد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم طی سخنانی اهمیت همسو شدن با آهنگ تغییرات و تحولات در کسب و کارها را یادآور شد و گفت: ایجاد ارزش افزوده در شرکت‌ها و سازمان‌ها، در گرو این همسویی است و این موضوع در شرکت های قدیمی به دلیل آسیب‌پذیرتر بودن، معمولا با سختی بیشتری انجام می شود.
امیر ناظمی افزود: پست به عنوان یکی از قدیمی‌ترین حوزه‌های ارتباطی، نیازمند نوسازی و بهره گیری از تکنولوژی‌ها و شیوه‌های نوین ارائه خدمات است تا بتواند در گردونه رقابت با سایر بخش‌ها، خدمات ارزنده‌تری ارائه دهد و موجب هم‌افزایی شود.
معاون وزیر ارتباطات، مشارکت و در هم آمیختن کسب و کار شرکت ملی پست با یک شرکت استارتآپی را اقدامی موثر در به کارگیری ایده‌های نو برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این نگاه در سایر شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تسری یابد.
این برنامه به منظور معارفه حسین غضنفری به عنوان سرپرست معاونت فنی و بازرگانی و میثم حسینی‌لر به عنوان سرپرست معاونت فناوری تدارک یافته بود.
سرپرست معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در این مراسم به بیان اهداف و برنامه‌های خود پرداخت و گفت: فرایند تغییر در مدیریت شیوه کسب و کار آغاز شده است که در دوره جدید این روند با سرعت و جهت‌گیری مشخص‌تری ادامه می‌یابد.
غضنفری با اشاره به دیدگاه مثبت کارکنان حوزه فنی و بازرگانی به وظایف و مسئولیت‌هایشان، افزود: این دیدگاه می تواند امیدبخش بهبود وضعیت شبکه و تقویت انگیزه در بین تمامی همکاران و همچنین هم‌افزایی باشد.
وی مهم‌ترین برنامه‌های حوزه فنی و بازرگانی را توسعه کسب و کار پلتفرمی با مشارکت بخش خصوصی به ویژه کسب‌وکارهای نوپا با حداکثر سرعت و همچنین ارتقا کیفیت خدمات اصلی و زیرساخت‌ها و بهینه‌سازی سرویس‌ها عنوان کرد.
سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، تمرکز بر سنجه‌های مورد ارزیابی به منظور تحقق اهداف تعیین شده (KPI) را از دیگر اولویت‌های کاری خود برشمرد و توفیق شرکت ملی پست در عمل به ماموریت‌ها و تحقق اهداف تعیین شده را در گرو همکاری سایر بخش‌ها و حمایت‌های دولتی دانست.
سرپرست معاون فناوری شرکت ملی پست نیز در این مراسم در بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود گفت: در سایه بهره‌گیری از تجارب موفق گذشته و همسویی مجموعه با این حوزه، به دنبال تسریع در تحقق اهداف و برنامه‌های تعیین شده هستیم.
حسینی‌لر افزود: راه‌اندازی پروژه EBOX با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و پیاده‌سازی برخی سرویس‌ها در بستر این پروژه به منظور سرعت بخشیدن به خدمات، گام برداشتن در مسیر افزایش سطح درآمد شبکه با خلق و تقویت سرویس‌های با ارزش افزوده و متناسب با نام و نشان معتبر پست و ارائه خدمات باکیفیت‌تر به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بر بستر قابلیت‌های موجود پست از جمله پروژه ملی GNAF، از مهم‌ترین برنامه‌های ارتقا و بهبود حوزه فناوری است.
در پایان این مراسم با اعطای لوح یادبود از زحمات و تلاش‌های محمد احمدی معاون پیشین فنی و بازرگانی و کاظم میرزایی معاون فناوری قدردانی شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه