ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۲ مهر

به گزارش پیوست، سرویس احراز هویت غیرحضوری تا ۹۰ درصد از هزینه‌ها را برای خدمت‌رسان و مردم کاهش می‌دهد.
علی رسول‌زاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت، با بیان این مطلب در سیزدهمین رویداد فیناپ‌، گفت: «بعد از کرونا و مساله فاصله‌گذاری اجتماعی، نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف به سمت احراز هویت غیرحضوری متمرکز شدند. به‌طور خاص سازمان بورس و سازمان سپرده‌گذاری مرکزی در خط مقدم احراز هویت غیرحضوری بودند. مقامات مختلف کشور نیز درخواست داشتند تا در مدت کوتاهی احراز هویت غیرحضوری انجام شود.»
او با اشاره به گزارش مکنزی که اعلام کرده احراز هویت غیرحضوری می‌تواند تا ۱۳ درصد ظرفیت تولید ناخالص ملی را عملی کند اعلام کرد: «ما در شرکت پارت توانستیم در مدت زمان کوتاهی سرویس احراز هویت غیرحضوری را عملیاتی کنیم. رسول‌زاده در خصوص پیش نیاز‌های این سرویس اعلام کرد: «به صورت خاص زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متفاوتی نیاز بود تا بتوان این را عملی کرد. ما مدت زیادی در این مورد تحقیق کرده بودیم و با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی، ارتباطات لازم با حاکمیت برقرار شد و نهایتا سامانه احراز هویت در اپلیکیشن سیگنال پیاده شد.»
رسول‌زاده با اشاره به عملیاتی شدن سرویس احراز هویت غیرحضوری و تاثیر آن در کاهش ۹۰ درصدی هزینه برای خدمت‌رسان و مردم، از چالش‌هایی که در مسیر ایجاد این سرویس با آن دست و پنجه نرم‌ کردند صحبت کرد.
او در این خصوص توضیح داد: «در این مسیر سرویس‌های هوش مصنوعی مختلفی نیاز بود. برای مثال احراز هویت فرد با عکس در نهاد‌های حاکمیتی یا سرویس تطبیق عکس فرد به‌صورت سلفی با عکس ثبت شده در سامانه از این موارد هستند.» به گفته او چالش بعدی که با آن سر و کار داشتند بررسی زنده بودن فرد است. از در مورد این چالش گفت: «تشخیص زنده بودن فرد چالش‌های متعددی دارد و در مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، سرویس‌های مختلفی در این زمینه پیاده شده بود، اولین سرویس تحلیل مِش و بررسی عضلات چهره فرد است. این تصویر شبکه‌ای تجزیه و تحلیل می‌شود.» رسول‌زاده در این خصوص ادامه داد: «در گام بعدی ما از Voice Captcha استفاده کردیم، فرد باید متنی را به صورت رندوم می‌خواند. این جا باید سرویس‌های هوش‌مصنوعی صدای فرد را به متن تبدیل کرده و با متن داده شده به فرد تطبیق دهند.»
مدیرعامل شرکت پارت، افرادی که به دلیل بی‌سوادی، ناتوانی بیان کلمات و ندانستن زبان فارسی، توانایی خواندن متون را نداشتند را چالش بعدی عنوان کرد و توضیح داد: «برای این دسته از عزیزان سرویسGesture Captcha طراحی شد که ترکیبی از ژست‌های حرکتی بود تا فرد حرکات یکتایی را انجام دهد و احراز هویت شود.»
او از ایجاد سرویس کپچای محاوره‌ای برای افراد نابینا نیز خبر داد و اعلام کرد: «این سرویس‌ها در کنار هم اکوسیستمی را تشکیل داند تا مردم با تمهیدات خوبی به‌صورت غیرحضوری احراز هویت شوند.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه