ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

پایان نهمین انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و راهیابی تمامی کاندیداهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و البته شرکت‌های استارت‌آپی به این اتاق امید دوباره‌ای به این صنعت برای حل مشکلات و معضلاتشان ایجاد کرده است.
به گزارش پیوست،‌ از یک هفته پیش و با شروع تبلیغات کاندیداها در سراسر کشور برای رسیدن به کرسی‌های اتاق بازرگانی استان‌های مختلف، اتاق بازرگانی تهران نیز به سنت همیشگی خود کاندیداهای موردنظرش را معرفی و تبلیغات برای آن‌ها را آغاز کرد. دو ائتلاف در انتخابات اتاق بازرگانی تهران نقش کلیدی داشتند؛ یعنی ائتلاف «تحول‌خواهان» با حضور افرادی از جمله عسگر اولادی و حمید حسینی و دیگری ائتلاف «برای فردا» با سرلیستی مسعود خوانساری که ریاست فعلی اتاق تهران را نیز در اختیار دارد.
کاندیداهای بخش استارتاپی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در ائتلاف «برای فردا» زیر یک چتر گرد هم جمع شدند تا بتوانند با توجه به نقش این صنعت در رشد اقتصاد کشور صندلی هم در مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار برای صنایع مختلف کشور را داشته باشند.
آن طور که نتایج نهمین انتخابات اتاق بازرگانی تهران که شب گذشته منتشر شد نشان می‌دهد، در این انتخابات کاندیداهای ائتلاف فراد برگ برنده را در دست داشتند. تا جایی که هر ۴۰ کاندیدا حاضر در این ائتلاف توانستند به هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران راه یابند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در گروه بازرگانی؛ افشین کلاهی (مدیرعامل شرکت ره‌نگار فردا) با ۱۴۴۷ رای، شهاب جوانمردی (مدیرعامل هلدینگ فناپ)‌ با ۱۴۳۸ رای، سیدمجید صدری (مدیرعامل شرکت مخابرات ایران) با ۱۴۲۷ رای، محمدرضا طلایی ( رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار) با ۱۴۲۷ رای و مجید حسینی نژاد( موسس شرکت علی‌بابا) با ۱۴۲۱ رای موفق شدند وارد اتاق بازارگانی تهران شوند. از سوی دیگر نیز در گروه صنعت،؛ علیرضا کلاهی صمدی (عضو هیات‌مدیره سرآوا و دیجی‌کالا و مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر) با ۱۳۷۴ رای و فرزین فردیس (عضو هیات مدیره پارس سامان و صباسل)‌ با ۱۳۵۶ رای از جمله دیگر نمایندگان بخش فاوا بودند که توانستند در نهمین انتخابات اتاق بازرگانی پیروز شوند.
کاندیداهای برنده بخش فاوای کشور حالا با راهیابی به اتاق بازرگانی تهران مهمترین هدفشان را تمرکز بر نقش داشتن در سیاست‌گذاری‌های کشور برای این صنعت اعلام می‌کنند.
شهاب جوانمردی، نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، پس از موفقیتش در انتخابات اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی تهران در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که اگر می‌خواهیم به صورت جدی در سیاستگذاری نقش داشته باشیم باید وارد اتاق بازرگانی شویم. جوانمردی معتقد است که هر چند سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با توجه به پشتوانه قانون نظام صنفی رایانه‌ای، در بسیاری از وجوه می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ اما وقتی در بخش‌های دیگر اثرگذار خواهد شد که بتوان از پتانسیل اتاق بازرگانی نیز برای آن استفاده کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه