کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ فروردين

اوایل ماه جاری، اخباری پخش شد مبنی بر اینکه اسپاتیفای کاربرانی را که از نسخه‌های تغییر داده شده‌ی برنامه‌ی اسپاتیفای برای پخش موسیقی به صورت رایگان استفاده و تبلیغات را مسدود می‌کنند تحت فشار قرار می‌دهد. در آن زمان احساس می‌شد که این تعداد کاربران کمی از اسپاتیفای را در بر می‌گیرد، اما معلوم شد که تعداد کمی بالاتر است. ثبت اولین عرضه‌ی عمومی اسپاتیفای نشان داد که این تعداد تقریبا ۲ میلیون نفر از مشترکین اسپاتیفای هستند.
اسپاتیفای در پایان سال ۲۰۱۷ منتشر کرد که ۱۵۷ میلیون کاربر فعال دارد که ۸۶ میلیون نفر از آن‌ها مشترکین غیر پرداختی هستند. این ۲ میلیون کاربر که از امکانات سرویس پریمیوم با مسدود کردن تبلیغات به صورت دزدکی استفاده می‌کنند، ۲.۳ درصد کاربران رایگان اسپاتیفای هستند که از برنامه‌های تغییر یافته استفاده می‌کنند.
آنطور که اسپاتیفای در اسناد IPOاش بیان کرده، این تعداد بخش بزرگی از آن را تشکیل می‌دهند. کاربران رایگانی که این میزان از سرویس Premium شرکت را بدون هیچ پرداختی می‌دزدند، می‌توانند هزینه‌های ارائه‌ی سرویس رایگان شرکت را بدون فراهم کردن افزایش متناظری در درآمد بالا ببرند. و برخلاف اکثر کاربران رایگان که در آینده تبدیل به مشترکین پرداختی شرکت می‌شوند، این دسته از کاربران که از نسخه‌های اصلاح شده‌ی اپلیکیشن استفاده می‌کنند احتمال خیلی کمی برای تبدیل شدن به کاربران Premium را دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه