گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان

اتحادیه اروپا از پلتفرم های آنلاین خواست برای مبارزه با موج جدیدی از انتشار اطلاعات غلط درباره کووید ۱۹ آماده باشند تا با کمک یکدیگر و تلاش بیشتر بتوانند از انتشار اطلاعات غلط مرتبط با این بیماری جلوگیری کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مقامات اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که برخی سودجویان با انتشار اطلاغات غلط در تلاش هستند تا به صورت آنلاین محصولاتی که به دروغ مدعی درمان یا پیشگری از ویروس کرونا هستند را به مردم بفروشند و با استفاده از ترفندهایی موفق به سرقت آدرس ایمیل و پسورد کاربران شده اند.
دیدیر ریندرز، عضو هیات قضایی این اتحادیه در این باره گفته است: براساس تجربه های پیشین می دانیم که شیوع پاندمی برای کلاهبرداران فرصتی فراهم کرده تا مشتریان اروپایی را فریب دهند.
او در دیار با مسوولان پلتفرم های آنلاین ضمن اینکه آنها را تشویق کرد تا بازوهار اجرایی خود برای مبارزه با کلاهبرداران را تقویت کنند، افزوده است: نیاز است تا در موج دوم شیوع ویروس کرونا که سراسر اروپا را فراگرفته، برای مبارزه با کلاهبرداری ها چابک تر و چالاک تر باشیم.
پلتفرم های آنلاین مدنظر اتحادیه اروپا که برای مبارزه با انتشار اطلاعات غلط و سودجویان فراخوانده شده اند، شامل آمازون، علی بابا، Ebay، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، راکوتن، ورایزون مدیا، یاهو، ویش، Allegro و CDiscount می شود.
به گفته او، از ماه مارس سال جاری میلادی، این پلتفرم ها از حذف میلیون ها تبلیغات و محتوای غیرقانونی مرتبط با ویروس کرونا خبر داده اند.
بر اساس گزارش جدیدی که ارایه شده، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، توییتر و تیک تاک اقدامات درستی به منظور مبارزه با اطلاعات اشتباه و گمراه کننده مرتبط با ویروس کرونا در دستور کار خود قرار داده اند اما هنوز اطلاعات غلط بسیاری به صورت آنلاین در دسترس است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه