گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

مطالعات جدید دانشگاه‌های نیویورک و پرینستون نشان می‌دهد احتمالا آمریکایی‌های مسن بیشترین خبرهای جعلی را در فیسبوک نشر می‌دهند. صرف نظر از تحصیلات، جنسیت، نژاد، درآمد، یا تعداد لینک‌های به اشتراک گذاشته شده، کاربران مسن‌تر خبرهای جعلی بیشتری را نسبت به جوان‌ترها به اشتراک می‌گذارند. در حقیقت، سن و سال بهتر از هر ویژگی دیگری رفتار آن‌ها را پیش‌بینی می‌کند.
نقش اخبار جعلی در تاثیر بر رفتار رای‌دهندگان به خصوص از زمان پیروزی شگفت‌انگیز ترامپ بر هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ بحث‌های زیادی داشت. حداقل یک مطالعه نشان می‌دهد که اخبار جعلی حامی ترامپ احتمالا برخی افراد را برای رای دادن به وی متقاعد کرده، و بر نتایج انتخابات تاثیر گذاشته است. این نتیجه که افراد مسن‌تر اخبار جعلی بیشتری را منتشر می‌کنند، می‌تواند به کاربران رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها کمک کند مداخله‌های موثرتری را برای جلوگیری از گمراهی آن‌ها طراحی کنند.
این مطالعه که در Science Advances منتشر شده، رفتارهای کاربران را در ماه‌های قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده‌ی آمریکا مورد بررسی قرار داده است. در اوایل سال ۲۰۱۶، دانشگاهیان کار با شرکت تحقیقاتی YouGov را آغاز کردند تا گروهی از ۳۵۰۰ نفر را جمع‌آوری کنند که شامل کاربران فیسبوک و غیر کاربران آن بودند. نتایج مطالعه نشان داد کاربران ۶۵ سال و بیشتر نسبت به گروه سنی ۴۵ تا ۶۵ سال دو برابر و نسبت به گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال هفت برابر بیشتر خبرهای جعلی را منتشر کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه